אורתופדיה-פיזיותרפיה

הליכה למעלה מ-10,000 צעדים ביום מפחיתה את הסיכון לתמותה בחולים עם טרום-סוכרת וסוכרת (Diabetes Care)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי במבוגרים עם טרום-סוכרת או סוכרת תועד סיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה במידה וצעדו למעלה מ-10,000 צעדים בכל יום.

החוקרים השלימו ניתוח פרוספקטיבי של נתונים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey לשנים 2005-2006. הם התמקדו במבוגרים עם טרום-סוכרת או סוכרת, כפי שנקבע לפי אבחנה של רופא או המוגלובין מסוכרר, אשר נשאו מד האצה על הירך למשך עד שבעה ימים להערכת מספר הצעדים ביום. במחקר נכללו משתתפים עם נתונים זמינים ממד האצה לאורך לפחות יום אחד.

מדגם המחקר כלל 1,194 מבוגרים עם טרום-סוכרת (גיל ממוצע של 55 שנים; 56% גברים; חציון של 8,500 צעדים ביום) ו-493 מבוגרים עם סוכרת (גיל ממוצע של 61 שנים, 51% גברים; חציון של 6,300 צעדים ביום). בקרב אלו עם טרום-סוכרת, הקפדה על 10,678 צעדים ביום לוותה בסיכון נמוך יותר לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לאלו באחוזון העשירי של מספר הצעדים היומי עם 3,779 צעדים ביום (יחס סיכון של 0.25, רווח בר-סמך 95% של 0.16-0.36). בדומה, במבוגרים עם סוכרת שצעדו 10,177 צעדים ביום תועד סיכון נמוך יותר לתמותה מכל-סיבה בהשוואה לאלו באחוזון העשירי עם 2,532 צעדי ביום (יחס סיכון של 0.25, רווח בר-סמך 95% של 0.14-0.47).

ההמלצות הנוכחיות אודות היקף הפעילות הגופנית המומלץ מבוססות על כמות הזמן שמבלים החולים בביצוע פעילות גופנית בעצימות בינונית וגבוהה. עם זאת, במקרים רבים קשה להקפיד על המלצות אלו, אך המלצות המבוססות על מספר צעדים הן קלות יותר לביצוע. החוקרים מאמינים כי המלצות אלו ישפרו את היקף הפעילות הגופנית בקרב חולי סוכרת. המלצות המבוססות על מספר צעדים גם עשויות להיות פשוטות יותר גם עבור הרופאים.

קשר לא-ליניארי בין מספר הצעדים ביום ובין תמותה עקב מחלות לב וכלי דם זוהה במבוגרים עם טרום-סוכרת, בעוד שבאלו עם סוכרת זוהה קשר ליניארי בין מספר הצעדים ביום ותמותה קרדיווסקולארית. בשתי הקבוצות תועד מספר קטן של אירועים קרדיווסקולאריים (49 מקריי תמותה קרדיווסקולארית בקרב חולים עם טרום-סוכרת ו-36 מקרי תמותה קרדיווסקולארית בקרב אלו עם סוכרת).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם מספר צעדים מהווה יעד ישים להגברת פעילות גופנית בקרב חולי סוכרת.

 

Diabetes Care, 2022

 

לידיעה ב-Healio

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה