אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול ב-Guselkumab משפר תסמינים שונים של דלקת מפרקים פסוריאטית (Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Guselkumab (טרמפיה) הדגים יתרונות רבים ולאורך זמן בביטויים שונים של דלקת מפרקים פסוריאטית לאורך שנה אחת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של Guselkumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית באמצעות מספר מדדים. הם אספו נתונים אודות חולים ממחקר DISCOVER-1 (381 חולים) ו-DISCOVER-2 (739 חולים). בשני המחקרים, חולים חולקו באקראי ביחס 1:1:1 לקבלת זריקה תת-עורית של Guselkumab במינון 100 מ”ג כל ארבעה שבועות; Guselkumab במינון 100 מ”ג בשבוע 0, שבוע 4 ולאחר מכן כל 8 שבועות; או פלסבו כל 4 שבועות עם מעבר לזריקות Guselkumab במינון 100 מ”ג כל ארבעה שבועות לאחר 24 שבועות.

המדדים המשולבים להערכת היעילות לאורך 52 שבועות כללו את מדד DAPSA (אוDisease Activity Index for Psoriatic Arthritis), PASDAS (או Psoriatic Arthritis Disease Activity Score), MDA (או Minimal Disease Activity) ו-VLDA (או Very Low Disease Activity).

מדד DAPSA חושב כסך ספירת מפרקים רגישים, סך מפרקים נפוחים, הערכת כאב, הערכה גלובאלית של המטופל והערכת פעילות דלקת מפרקים. פעילות מחלה נמוכה לפי DAPSA הוגדרה כמדד של עד 13 נקודות, בעוד שהפוגה הוגדרה כ-4 נקודות ומטה. חולים השיגו פעילות מחלת נמוכה לפי PASDAS במידה והשיגו ציון של עד 3.2 נקודות והשיגו פעילות מחלה נמוכה מאוד במידה ומדד PASDAS עמד על עד 1.9 נקודות.

ניתוח הנתונים כלל 1,120 חולים והחוקרים מדווחים כי לאחר24 שבועות, שיעור גדול יותר של חולים שטופלו ב- Guselkumab לעומת פלסבו השיג פעילות מחלה נמוכה או הפוגה לפי מדד DAPSA, פעילות מחלה נמוכה או נמוכה מאוד לפי מדד PASDAS.

לאחר 52 שבועות, שיעורי פעילות מחלה נמוכה לפי מדד DAPSA עמדו על 54.2% ו-52.2% בקרב חולים תחת טיפול כל ארבעה שבועות וכל שמונה שבועות, בהתאמה. שיעורי הפוגה לפי מדד DAPSA עמד ועל 18.2% עם טיפול ב- Guselkumab כל ארבעה שבועות ועל 17.6% עם Guselkumab כל שמונה שבועות. שיעורי פעילות מחלה נמוכה לפי מדד PASDAS עמד ועל 45.3% ו-41.9%, בהתאמה, שיעורי פעילות מחלה נמוכה מאוד לפי מדד זה עמדו על 16.9% ו-19.5%, בהתאמה, כאשר פעילות מחלה מינימאלית תועדה ב-35.9% ו-30.7%, בהתאמה, ופעילות מחלה נמוכה מאוד תועדה ב-13.1% ו-14.4%, בהתאמה. בזרוע הפלסבו, תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר לאחר החלפה לטיפול ב- Guselkumab בשבוע 24.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים המטופלים ב- Guselkumab תועדו סיכויים גבוהים יותר להשגת פעילות מחלה נמוכה או הפוגה, בהשוואה לפלסבו. ממצאים אלו היו נכונים עבור מדדי הפוגה בדלקת מפרקים דוגמת DAPSA אך גם במגוון תחומים אחרים דוגמת פעילות מחלה מינימאלית ומדד PASDAS, עדות לכך שניתן להשיג שליטה בהיבטים שונים של המחלה הדלקתית.

 

Rheumatology 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה