אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוספי חלבונים משפרים מסת שריר עד נקודה מסוימת (Br J Sports Med)

במטופלים המקפידים על אימוני תנגודת באופן שגרתי תתכן בניה נרחבת יותר של מסת שריר רזה בעקבות תוספת חלבונים לדיאטה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

החוקרים סקרו את הנתונים מ-49 מחקרים קודמים עם סך כולל של 1,863 נבדקים שהשלימו אימוני תנגודת. כל המחקרים שנכללו בסקירה כללו מבוגרים בריאים שהשלימו אימוני תנגודת בהיקף של לפחות פעמיים בשבוע. בכל מחקר, המשתתפים נבחרו באקאי להקפיד על הדיאטה הרגילה שלהם או להוסיף חלבונים.

בכל המחקרים שנבחנו, המשתתפים הוסיפו חלבונים לדיאטה שצרכו בהיקף של 4-106 גרמים ביום. בסיכומו של דבר, המקור הנפוץ ביותר לתוספת חלבונים היה אבקת חלבון מי גבינה, או תערובת תוספים. עשרה מחקרים כללו תוספת חלבונים עם חלב, ושבעה אחרים כללו תוספת חלבונים עם מאכלים דוגמת בקר ויוגורט.

מהנתונים עלה כי באלו שהגבירו את צריכת החלבונים שלהם, בין אם דרך התזונה או באמצעות תוספים תועדה עליה גדולה יותר במסת השריר הרזה והשרירים היו חזקים יותר. עם זאת, לא תועד ערך מוסף להגדלת צריכת חלבונים יומית מעבר ל-1.6 גרם לכל ק”ג משקל גוף.

עוד מציינים החוקרים כי תוספת החלבונים לא הובילה לשיפור דומה במבוגרים קשישים כמו בצעירים. כמו כן, התועלת של צריכת חלבונים מוגברת הייתה בולטת יותר באלו שהחלו להתאמן לאחרונה, בהשוואה לאלו עם נסיון נרחב של אימוני תנגודת בעברם.

מומחים בתחום מציינים כי תוספת חלבונים לתזונה אינה נטולת סיכונים, מאחר ועשויה הוביל להפרעות עיכול ונזק כלייתי וכן להביא לעליה בסיכון למחלות לב וכלי דם.

Br J Sports Med 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה