אורתופדיה-פיזיותרפיה

משקה אנרגיה חדש מוביל לשיפור ביצועים של רוכבי אופניים (Cell Metab)

משקה המספק אנרגיה לגוף בצורת קטונים, במקום סוכרים או שומנים, סייע לרוכבי אופניים תחרותיים לרכב למרחק גדול יותר במהלך רכיבה בת חצי שעה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Cell Metabolism.

במסגרת המחקר החדש מצאו החוקרים כי הגוף מנצל את תכולת הקטונים במשקה לפעילות השרירים. אימונים אלו מלווים בריכוז נמוך יותר של חומצת חלב, תוצר פירוק של סוכרים האחראי להתכווצויות שרירים.

מדגם המחקר כלל 39 ספורטאים ברמה גבוהה, כולל רוכבי אופניים אולימפיים בעברם, במטרה לקבוע את השינוי במטבוליזם לאחר צריכת משקה האנרגיה ואימון גופני.

קליטת הקטונים לשרירים עלתה עם העליה בעצימות המאמץ. באימונים למרחקים ארוכים, השרירים ניצלו יותר קטונים כדלק במקום פירוק סוכר. עם זאת, בפרצים קצרים של מאמץ בעצימות-גבוהה, דוגמא ריצה למרחק קצר, השרירים מבוססים על פעילות אנאירובית ולא יכולים לנצל קטונים כדלק, מאחר ולא ניתן לפרק קטונים ללא חמצן.

להערכת הביצועים האתלטיים, שמונה ספורטאים צמו במהלך לילה לפני השלמת שני מבחני רכיבה על אופניים בקצב יציב במהלך שעה ורכיבת מבחן בת 30 דקות. פעם אחת המשתתפים שתו משקה אנרגיה המכיל פחמימות ובפען השניה שתו משקה המכיל פחמימות וקטונים.

לאחר צריכת משקה הקטונים, הרוכבים הגיעו למרחק גדול ב-411 מטרים, בממוצע, ברכיבת המבחן בת חצי שעה, בהשוואה למרחק לאחר שתיית משקה הפחמימות.

מומחים בתחום מאמינים כי במרבית הספורטאים צפויות תוצאות טובות יותר פשוט עם יותר אימונים וצריכת פחות פחמימות. הם מוסיפים כי לא ברור מה תהיה ההשפעה של המשקה הנ”ל על ספורטאים מאומנים יותר. להערכתם, עבור הספורטאי הממוצע, התועלת האפשרית של המשקה ככל הנראה קטנה ואינה שווה את הטרחה.

Cell Metab 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה