אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוספת אלקטרואקופונקטורה לסד עשויה להקל על כאבים על-רקע תסמונת תעלה קרפאלית (CMAJ)

במאמר שפורסם בכתב העת CMAJ במהלך חודש יוני מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שילוב אלקטרואפוקונטורה עם סד עשוי להקל על כאב עקב תסמונת תעלה קרפאלית כרונית.

במטרה לבחון את פוטנציאל אלקטרואקופונקטורה בחולים עם תסמינים כרוניים בדרגה קלה-עד-בינונית (במשך חצי שנה חודשים ומעלה), החוקרים כללו במחקר 181 חולים עם תסמונת תעלה קרפאלית במחקר אקראי שהשווה 13 מחזורי אלקטרואקופונקטורה עם סד לילי אל מול סד לילי בלבד במהלך תקופה של 17 שבועות.

174 משתתפים השלימו את המחקר ולאחר 17 שבועות, בקבוצת ההתערבות תועד שיפור גדול יותר משמעותית בחומרת התסמינים, מוגבלות האמה, כתף ויד, מצב תפקודי, כוח תפיסה מקסימאלי ומדדים נלווים. ירידה גדולה יותר בחומרת התסמינים תועדה גם לאחר חמישה שבועות בקבוצת ההתערבות.

החוקרים זיהו הבדל קטן וחסר חשיבות קלינית בין הקבוצות בהפחתת כאב והבדל לא-משמעותי בתחושה.

בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית ראשונית, תסמינים כרוניים בדרגה קלה-עד-בינונית וללא התוויה לניתוח, אלקטרואקופונקטורה לוותה בשינויים קטנים בתסמינים, מוגבלות, תפקוד וכוח אחיזה, כאשר בוצעה בשילוב עם סד לילי.

מהנתונים עולה עוד כי סד אינו מספיק להקלה בתסמינים ותפקוד בקבוצת חולים  זו, מאחר ולא חל שיפור משמעותי בכל התוצאים בקבוצת הביקורת.

CMAJ 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה