נוגדנים במטופלים ב-Infliximab קושרים CT-P13 (מתוך Ann Rheum Dis.)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Rheumatic Diseases עולה כי בחולים עם נוגדנים ל-Infliximab יכולים גם להגיב לתרופה דומה ביולוגי, CT-P13. ממצאים אלו נותנים תקווה כי הדמיון הביולוגי ישמש כאפשרות לטיפול בחולים בהם נדרשת החלפת טיפול ב-Infliximab בשל התפתחות נוגדנים לתרופה.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים נתונים אודות 250 חולים שטופלו ב-Infliximab בשל דלקת מפרקים שגרונית או Ankylosing Spondylitis. מבין אלו, ב-126 זוהו נוגדנים כנגד התרופה במהלך בדיקות מעקב שגרתיות. החוקרים כללו קבוצה מאוזנת של 124 משתתפים שטופלו ב-Infliximab בהם לא זוהו נוגדנים כנגד התרופה.

במהלך המחקר בחנו החוקרים את דגימות הדם של 250 מטופלים ב-Infliximab ו-77 ביקורות שלא טופלו בתרופה, להערכת תגובתיות נוגדנים ל-Infliximab והחומר הדומה ביולוגית CT-P13.

הבדיקה לנוגדנים כנגד Infliximab הייתה חיובית ל-50.4% מהמטופלים בתרופה, עדות לכך שלנוגדנים אלו תגובה צולבת עם CT-P13. התוצאות היו עקביות בשלוש בדיקות שונות. בנוסף, לא תוארו הבדלים בתוצאות הבדיקה בין חולים עם דלקת מפרקים שגרונית או Ankylosing Spondylitis.

למרות שמהמחקר עולה כי לא צפויה תועלת להחלפת Infliximab לתכשיר ביולוגי דומה בחולים שפיתחו נוגדנים ל-Infliximab, הממצאים לא הדגימו תגובתיות צולבת ל-Adalimumab. בדיקות הדם מ-19 חולים שטופלו ב-Adalimumab ופיתחו נוגדנים לתרופה נבדקו לתגובתיות ל-Infliximab ולחומר ביולוגי דומה, ולא תועדה תגובה דומה.

Ann Rheum Dis. Published online March 10, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה