אורתופדיה-פיזיותרפיה

שיקום אגרסיבי בטוח לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך (מתוך כנס ה-AAOS)

שיקום אגרסיבי לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך הוא בטוח ועשוי להוביל להחלמה תפקודית מוקדם יותר, ללא סיכון טווח התנועה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons.

במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו 89 נשים ו-73 גברים בגילאי 56-70 שנים. כל המשתתפים השלימו התערבות 2-3 פעמים בשבוע, למשך 12 שבועות.  קבוצה אחת חולקה באקראי לאימוני תנגודת בעצימות גבוהה של קבוצות שרירים בגפיים תחתונות, שכללו תרגילי שיווי משקל וגמישות. בקבוצה השניה לקחו המשתתפים חלק בתכנית אימונים סטנדרטית בעצימות נמוכה, שכללה מתיחות, אימוני תנגודת קלים ותרגילים פונקציונאליים.

התוצאים נבחנו לאחר 1, 2, 3, 6 ו-12 חודשים לאחר הניתוח. התפקוד השתפר תוך זמן קצר יותר בקבוצת האימונים בעצימות גבוהה, בהשוואה לקבוצת האימונים בעצימות נמוכה. התוצאות היו דומות בשתי הקבוצות לאחר 12 חודשים והתוצאות היו טובות יותר בשתי הקבוצות, בהשוואה לביקורות היסטוריות.

לדברי החוקרים, הממצאים עשויים לעורר מחלוקת, שכן המנתחים יטענו כי לא מומלץ לבצע אימוני תנגודת לפני השבת טווח תנועה. זאת מאחר ונפיחות עם אימונים אינטנסיביים יותר עשויה לסכן באופן קבוע את היכולת של החולים להשיב חזרה את טווח  התנועה. כעת הם מצאו כי לא כך הדבר. אעפ”י כן, המנתחים חוששים מגישה זו.

מתוך כנס ה-AAOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה