תרופות צמחיות לטיפול בכאבי גב תחתון (Spine)

במאמר שפורסם בכתב העת Spine מדווחים חוקרים על ממצאי סקירה שיטתית של מחקרים אקראיים ומבוקרים, ממנה עולה כי למרות שיש טיפולים יעילים להקלה על כאבי גב תחתון מבין אפשרויות טיפול בתרופות צמחיות, העדויות בנושא הן לכל היותר באיכות בינונית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של תרופות צמחיות להקלה על כאבי גב תחתון לא-ספצפיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים רבים עם כאבי גב תחתון כרוניים פונים לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית ו/או פונים למטפלים משלימים. מספר תרופות צמחיות נועדו לטיפול בכאבי גב תחתון.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים אלקטרוניים עד ספטמבר 2014; הם בחנו את רשימות המקורות במאמרי סקירה, הנחיות והמחקרים שנכללו בסקירה וכן יצרו קשר עם מומחים בתחום. הסקירה כללה מחקרים אקראיים ומבוקרים שכללו מבוגרים (גילאי 18 שנים ומעלה) שסבלו מכאבי גב תחתון לא-ספציפיים. ההתערבויות כללו רפואת צמחים שהוגדרו כצמחים ששימשו למטרות רפואיות. התוצא העיקרי כלל מדדי כאב ותפקוד.

הסקירה כללה 14 מחקרים אקראיים ומבוקרים (2,050 משתתפים). Capsicum frutescens (Cayenne) מפחית כאב יותר מפלסבו. למרות ש-Harpagophytum procumnebs, Salix alba, Symphytum officinale L., Solidago chilensis ושמן לבנדר גם מקלים על הכאב יותר מפלסבו, כאשר העדויות למרכיבים אלו היו באיכות בינונית, לכל היותר. לא תועדו תופעות לוואי משמעותיות במחקרים שנכללו בסקירה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים נוספים להערכת תרופות צמחיות אל מול טיפולים סטנדרטיים. באופן כללי, שלמות הדיווח במחקרים אלו הייתה לוקה בחסדר והחוקרים קוראים להקפיד על דיווח מלא של התערבויות רפואת צמחים.

Spine. 2016;41(2):116-133

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה