אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואה בין בטיחות Tocilizumab ומעכבי TNF בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Arthritis Res Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis Research and Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות השוואה ישירה בין טיפול ב-Tocilizumab (אקטמרה) ובין טיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor) בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, ממנה עולה כי הסיכון המתוקן לאירועים חריגים ואירועים חריגים חמורים אינו שונה משמעותית.

מטרת המחקר הייתה לערוך השוואה ישירה של בטיחות הטיפול ב- Tocilizumab אל מול מעכבי TNF בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

מדובר במחקר עוקבה פרוספקטיבי שכלל חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שהחלו טיפול ב- Tocilizumab (302  עוקבה פרוספקטיבי שכלל חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שהחלו טיפול ב- חולים) או מעכבי TNF (304 חולים) בין השנים 2008-2011. החוקרים בחנו את סוג והיארעות האירועים החריגים החמורים והזיהומים החמורים במהלך השנה הראשונה לטיפול וחישבו את הסיכון של התרופות הביולוגיות לאירועים חריגים חמורים או זיהומים חמורים.

משך המחלה היה ארוך יותר בקבוצת המטופלים ב- Tocilizumab (p<0.001), עם פעילות מחלה גבוהה יותר (P=0.019) וטיפול נלווה בקורטיקוסטרואידים בשכיחות גבוהה יותר (p<0.001) בהשוואה לקבוצת המטופלים במעכבי TNF. הנתונים הצביעו על הבדלים מובהקים בשיעורי ההיארעות של זיהומים חמורים עמדו על 10.68 מקרים ל-100 שנות-מטופל עם Tocilizumab לעומת 3.03 עם מעכבי TNF, אך ללא הבדלים בעלי מובהקות סטטיסטית בשיעור האירועים החריגים החמורים. עם זאת, לאחר תקנון למשתנים שונים, הטיפול ב- Tocilizumab לא לווה בסיכון מוגבר לאירועים חריגים חמורים  או זיהומים חמורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי אין הבדל בפרופיל הבטיחות בין Tocilizumab ובין מעכבי TNF בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

Arthritis Res Ther. 2015;17(74)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה