אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Tacrolimus בחולים עם מיאסתניה גראביס (Ther Adv Neurol Disorders)

מנתונים חדשים עולות תוצאות מבטיחות לתועלת של Tacrolimus (פרוגרף) בחולים עם מיאסתניה גראביס והפחתת נטל הטיפול בקורטיקוסטרואידים בחולים עם תסמינים עמידים לטיפול תרופתי או אלו עם הופעה חדשה של מיאסתניה גראביס.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את העדויות הזמינות באשר למקומו של Tacrolimus בטיפול בחולים עם מיאסתניה גראביס. הם ערכו סקירה ספרותית שכללה את מאגרי MEDLINE ו-EMBASE וכן בחנו מאמרים שהוזכרו ברשימת המקורות. החיפוש הוגבל למחקרים קליניים פרוספקטיביים, שהתמקדו בתוצאות קליניות בחולים עם מיאסתניה גראביס.

12 מחקרים ענו על קריטריוני הסקירה, מתוכם שבעה מאמרים בחנו את הטיפול ב- Tacrolimus בחולים התלויים בסטרואידים ושני מחקרים בחנו את הטיפול בחולים בהם נכשל הטיפול בקורטיקוסטרואידים ו-Cyclosporine. מחקרים אחרים בחנו התחלה מוקדמת של Tacrolimus לאחר כריתת בלוטת התימוס, את התועלת של Tacrolimus בחולים עם אבחנה חדשה ואת התועלת בחולים לאחר כריתת התימוס בחולי תימומה בהשוואה לחולים ללא תימומה.

שמונה מחקרים הצביעו על שיפור מובהק סטטיסטית במדד QMGS (Quantitative MG Score) ובמדד PSC-MGFA (Postintervention Status Criteria Myasthenia Gravis Foundation of America). מבין המחקרים שבחנו את הפחתת הטיפול בסטרואידים עם Tacrolimus, שניים דיווחו על שיעורים גבוהים של גמילה מוחלטת; עם זאת, המחקר המשמעותי ביותר לא הצליח להדגים הבדל במינון הסטרואידים הממוצע. השפעות ארוכות טווח של Tacrolimus (עד חמש שנים) נבחנו בשמונה מחקרים, שהדגימו בעקביות השפעה חיובית על מדדי QMGS או הפחתת הצורך בטיפולים נוספים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ישנו מידע מוגבל או מבטיח בכל הנוגע לתועלת של Tacrolimus בשיפור מצבם של חולים עם מיאסתניה גראביס.

Ther Adv Neurol Disorders. 2015;8(2):92-103

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה