אורתופדיה-פיזיותרפיה

צריכת אופיואידים במהלך ההריון קשורה לסיכון מוגבר לסינדרום גמילה ביילודים (Pediatrics)

שימוש באופיואידים להקלת כאבים במהלך הריון הוא שכיח למדי. כעת, ע”פ תוצאות מחקר חדש מ-Pediatrics , נטילת אופיואידים בהריון קשורה באופן מובהק עם סינדרום גמילה מהתמכרות לאופיואידים בקרב היילודים (NAS) . החוקרים קוראים להגביר ניטור של שימוש באופיאוידים בהריון.

המחקר כלל למעלה מ-100,000 הריונות בטנסי, ארה”ב מצא שכ-30% מהנשים בהריון מילאו מרשם של אופיואיד, שנמצא קשור לסיכון מוגבר ל-NAS .

הגורמים הקשורים לחשיפה לאופיואידים כללו דכאון, חרדה, עישון, ושימוש בתרופות מקבוצת ה-SSRI. לדעת החוקרים יש מקום להגביל רישום לא תקין של אופיואידים ושל עישון במהלך הריון .

החוקרים ביצעו מחקר עוקבה תצפיתי רטרוספקטיבי, תוך שימוש במידע מתוך TennCare , תכנית הביטוח הרפואי בטנסי, אשר קושר לרשומות של מידע מבתי חולים עבור כלל הנשים שילדו שם בין 2009 ל-2011.

מבין 112,029 נשים בהריון שנכללו בעוקבה, 31,354 (28%) קיבלו מרשם של אופיואיד אחד לפחות במהלך ההריון , מהן 96.2% קיבלו תרופה קצרת טווח.

בהשוואה לנשים האחרות, נשים שנטלו אופיואידים נטו יותר להיות לבנות , עם דכאון והפרעות חרדה 5.3% ו-4.3% בהשוואה ל-2.7% ו-1.6% בהתאמה), או כאבי ראש/מיגרנות (8.3% מול 2%)  או מחלת שריר-שלד (23.7% מול 5.8%) .

נשים שנטלו אופיואידים נטו יותר לעשן (41.8% מול 25.8%) ולהיות מטופחות עם SSRI ב-30 הימים שלפני הלידה (4.3% מול 1.9%) . כל ההבדלים היו מובהקים סטטיסטית.

מצב של NAS אובחן ב-1086 יילודים, מהם 65% נולדו לאימהות שנטלו לפחות פעם אחת אופיואיד במהלך ההריון. תינוקות עם NAS נטו יותר באופן מובהק סטטיסטי לסבול ממשקל לידה נמוך בהשוואה לילדים ללא NAS (שיעור של 21.2% מול 11.6%) , ומלידה מוקדמת (16.7% מול 11.6%) .

בנוסף לכך, יילודים עם NAS נטו באופן מובהק לסבול מקשיי נשימה ואכילה.

ניתוח רב משתנים שכלל גם התאמות למשתנים נוספים מצא שהשכיחות של NAS הייתה קשורה באופן בלתי תלוי עם חשיפה מצטברת של אופיואידים קצרי טווח, סוג האופיואיד, מס’ הסיגריות ליום, ושימוש ב-SSRI במהלך 30 יום לפני הלידה.

החוקרים מסכמים וקוראים ליישום תכניות שתגבלנה שימוש באופיואידים בהריון וכן ניטור קפדני של נשים בהריון המשתמשות באופיואידים.  .

לדיווח במדסקייפ.

Pediatrics.Published online April 13, 2015.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

  • צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד

    צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד"ר אבי פנסקי, עורך אורתופדיה

    צליעה בילדים היא סיבה שכיחה לפנייה לחדרי מיון, והאבחנה המבדלת במקרים אלו רחבה למדי: הסיבה עשויה להיות מולדת, דלקתית, זיהומית, חבלתית, נאופלסטית ואידיופאתית. ד"ר פנסקי משתף מאמר מ-Pediatrics in Review הסוקר את שיטות האבחון השונות, ומוסיף מהערותיו.

  • האם טיפול ב-Semaglutide עשוי לסייע בהפסקת עישון? (Ann Intern Med)

    האם טיפול ב-Semaglutide עשוי לסייע בהפסקת עישון? (Ann Intern Med)

    בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 שטופלו ב- Semaglutideתועדו סיכויים נמוכים יותר לקבלת טיפול רפואי בשל תלות בטבק, בהשוואה לתרופות אחרות המשמשות לאיזון רמות הסוכר בדם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.  ממצאי המחקר מציעים כי טיפול ב- Semaglutide עשוי לסייע במאמצים להפסקת עישון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Diabetes and its Complications מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היסטוריה של סוכרת הריונית אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם או תמותה מכל-סיבה בנשים עם סוכרת מסוג 2. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם היסטוריה של סוכרת הריונית מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית, […]

  • עדויות חדשות תומכות בתועלת של אג'ובי להקלה על צעירים עם מיגרנה אפיזודית (מתוך הודעת חברת טבע)

    עדויות חדשות תומכות בתועלת של אג'ובי להקלה על צעירים עם מיגרנה אפיזודית (מתוך הודעת חברת טבע)

    מתוצאות מחקר חדש בשלב 3 עולה כי לאג’ובי (Fremanzeumab) יעילות משמעותית בטיפול בילדים ומתבגרים עם מיגרנה אפיזודית, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת טבע המייצרת את התרופה. מחקר SPACE הינו מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, להערכת יעילות אג’ובי, אשר כלל 235 משתתפים בגילאי 6-17 שנים. המחקר ענה על תוצא הסיום העיקרי והדגים יעילות עדיפה של אג’ובי […]

  • יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    מחלת TTP מולדת ("ארגמנת של קרישה וחסר טסיות") היא הפרעת קרישה תרשתית נדירה בארעות של אחד למיליון,  שנוצרת בגלל מוטציה בגן של אנזים ADAMTS13 הגורמת לתהליך קרישה בלתי מבוקר בכלי דם קטנים, בעיקר במצבי דחק ביולוגים, כמו זיהום והריון. לאחרונה פותח טיפול חדש, מבוסס מולקולה מלאכותית של ADAMTS13 שניתן עד כה ל-4 נשים הרות בעולם, ומטופלת בסורוקה היתה הראשונה לקבל את הטיפול בארץ.

  • סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    קווים מנחים חדשים מציעים כי סגירה טרנסקטטרית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) עשויה להיות עדיפה על פני סגירה כירורגית בפגים עם פגות קיצונית הזקוקים להנשמה מלאכותית, כך פורסם ב-Journal of Perinatology. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • טיפול בנוגדי-דיכאון לפני ניתוח החלפת מפרק עשוי לשפר תוצאות בחולים עם דיכאון (J Arthroplasty)

    טיפול בנוגדי-דיכאון לפני ניתוח החלפת מפרק עשוי לשפר תוצאות בחולים עם דיכאון (J Arthroplasty)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty עולה כי בחולים עם דיכאון שטופלו בנוגדי-דיכאון במהלך שישה חודשים לפני ניתוח החלפה מלאה של הירך או הברך תועד שיפור גדול יותר בתוצאות לאחר שנתיים, בהשוואה לחולים עם דיכאון שלא קיבלו טיפול בנוגדי-דיכאון טרם ההתערבות הניתוחית. החוקרים מאוסטרליה השלימו מחקר רטרוספקטיבי שהתבסס על נתונים אודות 1,792 […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה