אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול ב-Naproxen מפחית סיכון להתגרמות לאחר ארתרוסקופיה של הירך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons עולה כי הסיכון להתגרמות הטרוטופית לאחר ארתרוסקופיה של הירך נמוך משמעותית בקרב מטופלים ב-Naproxen. ההשפעה הייתה כה בולטת עד שועדת הניטור אחר המחקר הודיעה על סיומו המוקדם.

התגרמות הטרוטופית (Heterotopic Ossification) הינה בעיה נפוצה בארתרוסקופיה של הירך ומנתחים נקטו בגישות שונות במטרה למנוע סיבוך זה, כולל שינוי טכניקות ניתוחיות וטיפולים קרינתיים. הסברה היא כי נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים מונעים את ההתגרמות באמצעות חסימת מעבר אותות הגורמים לתאי גזע להפוך לתאי עצם.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את התועלת של הטיפול התרופתי ובמהלכו חולקו באקראי חולים לאחר ארתרוסקופיה של הירך לשתי קבוצות, קבוצת התערבות (48 חולים שטופלו ב-Naproxen במינון 500 מ”ג למשך שלושה שבועות לאחר הניתוח) וקבוצת ביקורת (48 חולים שקיבלו טיפול דמה). בשתי הקבוצות, כ-69% מהחולים פספסו פחות מחמש מנות טיפול תרופתי.

המשתתפים השלימו הערכה רדיוגרפית שלושה חודשים לאחר ארתרוסקופיה. סימנים להתגרמות הטרוטופית היו הרבה פחות נפוצים בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת (2 לעומת 22). החוקרים תכננו לכלול כמות משתתפים גבוהה כפליים, אך הפסיקו בשלב מוקדם לאחר שהבינו כי ההבדלים היו מאוד מובהקים.

שיעור תופעות הלוואי לא היה שונה משמעותית בין הקבוצות (42% עם Naproxen לעומת 35% עם פלסבו, p=0.45) ואלו כללו בעיקר תופעות במערכת העיכול, ללא אירועים חריגים חמורים. גם המאפיינים המורפומטריים ומיקום ההתגרמות לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה