אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של מזון רפואי בטיפול בכאב גב תחתון כרוני (Am J Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Therpautics מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי Theramine, מזון רפואי המכיל תערובת חומצות אמינו, הביא לשיפור משמעותי בכאבי גב תחתון כרוניים ולהפחתת תהליכי דלקת בהשוואה לאיבופרופן במינון נמוך, או שילוב נוגדי-דלקת עם התערובת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול בכאבי גב כרוניים מהווה אתגר לרופאים ולמרות שלטיפולים הסטנדרטיים יש תועלת מתונה, הדבר כרוך בהתמכרות לתרופות נרקוטיות ותופעות לוואי חמורות עקב שימוש בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים. יתרה מזאת, חסר נוירוטרנסמיטורים עקב תסמונת הכאב והטיפול עשויים לתרום להפרעה בתוצאות הטיפול. חסר נוירוטרנסמיטורים עשוי לנבוע מעליה בקצב הפירוק ומחסור בפרקורסרים מהתזונה, בפרט חומצות אמינו חיוניות וחיוניות למחצה.

Theramine, תערובת חומצות אמינו 68405-1 הינו מזון רפואי הנמכר עם מרשם רופא בלבד ומכיל פרקורסרים של נוירוטרנסמיטורים ומערכות להגדלת ייצור ומניעת הפחתת פעילות נוירוטרנסמיטורים.

כעת ערכו החוקרים מחקר כפל-סמיות להערכת תערובת חומצות אמינו, איבופרופן במינון נמוך ושילוב של השניים, להערכת ההשפעה על כאבי גב תחתון כרוניים, לפי מדד Roland Morris Index ו-Oswestry Disability Scale.

מדגם המחקר כלל 122 חולים בגילאי 18-75 שנים, שחולקו באקראי לאחת משלוש קבוצות: תערובת חומצות אמינו בלבד, איבופרופן בלבד, או שילוב של השניים. בנוסף, נמדדו רמות CRP, Interleukin 6 וריכוזי חומצות אמינו בדם בתחילת המחקר ולאחר 28 ימים.

לאחר הטיפול חלה הרעה במדד Oswestry Disability Index בהיקף של 4.52% בקבוצת הטיפול באיבופרופן, עם שיפור בהיקף של 41.91% בקבוצת הטיפול בתערובת חומצות אמינו ושיפור של 62.15% עם הטיפול המשולב. החוקרים תיעדו החמרה של 0.73% במדד Roland Morris Index עם טיפול באיבופרופן, שיפור של 50.3% עם תערובת חומצות אמינו ושיפור של 63.1% עם הטיפול המשולב.

בקבוצת הטיפול בנוגדי-דלקת נרשמה ירידה של 60.1% בריכוז CRP, לעומת ירידה של 47.1% בקבוצת הטיפול בתערובת חומצות אמינו וירידה של 36% עם הטיפול המשולב. שינויים דומים תוארו באשר לרמות Interleukin 6. החוקרים מדווחים על ירידה ברמות ארגינין, סרין, היסטידין וטריפטופן לפני הטיפול בתסמונת כאב כרוני ועליה לאזור הטווח התקין במהלך הטיפול.

הנתונים מצביעים על קורלציה ישירה בין שיפור בריכוז חומצות אמינו ובין התגובה לטיפול. הטיפול בפרקורסרים של חומצות אמינו לווה בשיפור משמעותי בכאב גב כרוני, הפחתת תהליכי דלקת ושיפור בכאבי גב.

Am J Ther. Published online September 18, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה