אורתופדיה-פיזיותרפיה

הנחיות חדשות ממליצות על ניתוח תיקון קרעים של הרצועה הצולבת הקדמית בתוך חמישה חודשים (American Academy of Orthopedic Surgeons)

איגוד ה-AAOS (American Academy of Orthopedic Surgeons) פרסם הנחיות מבוססות-ראיות חדשות לטיפול בקרעים של הרצועה הצולבת הקדמית.

קרע של הרצועה הצולבת הקדמית נפוץ בעיקר בספורטאים העוסקים בתחרויות ספורט, כולל כדורגל, פוטבול וכדורסל. ההמלצות בהנחיות החדשות מיועדות לסייע בשקול הדעת הקליני של הרופאים המקבלים את ההחלטות.

בחולים המועמדים להתערבות ניתוחית, ההנחיות החדשות כוללות המלצה לבצע ניתוח שחזור בתוך חמישה חודשים מהפגיעה ברצועה הצולבת הקדמית להגנה על מפרק הברך.

במטופל פעיל, במידה וממתינים זמן רב מדי עד לתיקון ניתוחי של הרצועה הצולבת הקדמית, קיים סיכון לפגיעה נוספת בברך. לפיכך, תתכן תועלת מסוימת לניתוח בתוך חמישה חודשים מהפציעה. טיפול לא-ניתוחי מתאים גם בחולים מסוימים, כולל חולים עם אורח חיים פחות פעיל, ללא הפעלת עומס רב על הברכיים.

המלצות נוספות המופיעות בהנחיות כוללות איסוף היסטוריה רלבנטית והשלמת בדיקת שריר-שלד של הגפיים התחתונות; אישור אבחנת קרע של הרצועה הצולבת הקדמית וזיהוי בעיות מפרקים וסחוסים נוספים בבדיקות הדמיה בתהודה מגנטית. עוד מופיע בהמלצות הנחיה לשקול ניתוח שחזור בשל הפחתת מוגבלות על-רקע פעילות והישנות אי-יציבות, העשויים להוביל לפגיעה נוספת ולשקול תחיקון של קרעי מניסקוס כאשר משולבים עם שחזור רצועה צולבת קדמית בשל שיפור תוצאות הטיפול בחולים.

ניתן גם לשקול שחזור לא-ניתוחי בחולים עם הישנות אי-יציבות. בחולים בהם מבוצע שחזור תוך-מפרקי של הרצועה הצולבת הקדמית ייתכנו תוצאות טובות יותר.

American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה