אורתופדיה-פיזיותרפיה

חמש הבדיקות המובילות מהן מומלץ להימנע בנוירוכירורגיה (Choosing Wisely)

כחלק מיוזמת Choosing Wisely, ה-American Association of Neurological Surgeons ו-Congress of Neurological Surgeons פרסמו רשימה של חמש הבדיקות או הפרוצדורת הנפוצות בשימוש, שאינן תמיד נדרשות, בנוירוכירורגיה.

חמש ההמלצות מבוססות-ראיות הבאות עשויות לתמוך ברופאים לקבל החלטות נבונות בנוגע לטיפול בחולים:

1.      אין מקום לטיפול בסטרואידים לאחר חבלת ראש חמורה.

2.      אין מקום לבדיקות הדמיה (צילום רנטגן, MRI, CT או בדיקת הדמיה מתקדמת אחרת) של עמוד השדרה בחולים עם כאב גב תחתון חד, לא-ספציפי, וללא דגלים אדומים.

3.      אין מקום לבצע באופן שגרתי בדיקת CT של ילדים עם חבלת ראש קלה.

4.      אין מקום לבדיקת סקירה שגרתית למפרצות מוחיות בנבדקים ללא תסמינים וללא היסטוריה משפחתית או אישית של מפרצת מוחית, דימום תת-עכבישי או הפרעות גנטיות המעלות את הסיכון להתפתחות מפרצות.

5.      אין מקום לטיפול שגרתי מונע כנגד פרכוסים בחולים לאחר אירוע מוחי איסכמי.

על נוירוכירורגים לזהות את הטיפול הנכון בחולה הנכון ובמועד הנכון ולסייע בצמצום פרוצדורות מיותרות, תוך מתן הטיפול הטוב ביותר והפחתת עלויות הטיפול הרפואי.

הרשימה פותחה לאחר סקירה והערכה זהירה של ההנחיות ותתי התמחות שונים. ההמלצות משקפות את העדויות העדכניות ביותר בנוגע לניהול ואפשרויות הטיפול בחולים עם הפרעות במוח ובעמוד השדרה.

מגוון רחב של נוירוכירורגים, מכל ספקטרום ההתמחות, סקרו את העדווית ותרמו להמלצות אלו. המומחים מצפים כי הרשימה תסייע לנוירוכירורגים ולמטופליהם לקבל החלטה מדעת, ע”י הבטחת דיון בנוגע לבדיקות והטיפולים המתאימים ביותר, והימנעות מטיפול בו הנזק האפשרי עלול לעלות על התועלת.

Choosing Wisely

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה