תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Adalimumab בחולי JIA (מתוך כנס EULAR)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-EULAR (European League Against Rheumatism) עולה כי Adalimumab הינו טיפול בטוח ונסבל היטב בילדים עם Polyarticular JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis) פעיל בדרגה בינונית-עד-חמורה, כך עולה מניתוח ביניים של נתוני בטיחות במשך ארבע שנים.

לדברי החוקרים, על-בסיס תוצאות הביניים, פרופיל הבטיחות הידוע של Adalimumab נותר ללא שינוי.

החוקרים בחנו את נתוני המעקב שנאספו במהלך ארבע שנים, אחר חולים עם JIA, כאשר המעקב היה מתוכנן עמד על עשר שנים.

בתחילת המחקר, גילאי הילדים נעו בין 2-17 שנים. בניתוח הביניים נכללו נתונים אודות 765 חולים 459 טופלו ב- Adalimumab עם או ללא מתוטרקסט ו-305 טופלו במתוטרקסט בלבד. יעד הגיוס למחקר עמד על 800 חולים.

131 החולים שלא הגיבו לטיפול במתוטרקסט בלבד, החליפו לטיפול ב- Adalimumab עם או ללא מתוטרקסט. המעקב החל ממועד התחלת הטיפול ב- Adalimumab.

בתחילת המחקר, החולים שטופלו ב- Adalimumab היו מבוגרים יותר (12.2 לעומת 9.6 שנים), במשקל גדול יותר (47.8 לעומת 37.9 קילוגרמים) וגבוהים יותר (150.3 לעומת 137.2 ס”מ), בהשוואה לאלו שטופלו במתוטרקסט בלבד. בנוסף, משך המחלה הממוצע היה ארוך יותר באלו שטופלו ב- Adalimumab (3.8 לעומת 1.3 שנים). כל יתר המאפיינים הדמוגרפיים ומאפייני המחלה היו דומים בשתי הקבוצות.

שיעור האירועים החריגים עמד על 30.9% בקרב מטופלים ב- Adalimumab ועל 40.0% בקרב מטופלים במתוטרקסט בלבד. אירועים חריגים חמורים תועדו  ב-4.8% מהמטופלים ב- Adalimumab וב-3.9% מהמטופלים במתוטרקסט בלבד. לא תועדו מקרי תמותה או מחלות ממאירות.

מרבית הזיהומים החמורים תועדו פעם אחת בלבד, ואין דיווחים על זיהומים אופורטוניסטים או מקרים של שחפת.

התוצאות המלאות יפורסמו בשלב מאוחר יותר, אך בשלב זה מנתוני היעילות עולה כי מדד Juvenile Arthritis Disease Activity Score ב-71 מפרקים (JADAS71) ירד מתחילת המחקר ועד לאחר שישה חודשים בשתי קבוצות הטיפול.

מתוך כנס EULAR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה