אורתופדיה-פיזיותרפיה

פרגאבאלין לעומת טרמדול עבור טיפול בכאב לאחר-ניתוח בחולים העוברים למינקטומיה לומברית (J Pain Res )

מניעה וטיפול של כאב לאחר-ניתוח ממשיכים להוות אתגר משמעותי בטיפול לאחר-ניתוח. משככי-כאבים אופיאטיים עם תופעות הלוואי הידועות שלהם, ממשיכים לייצג את אבן-הפינה בשליטה בכאב לאחר-ניתוח. תרופות נוגדות כפיון מהוות טיפולים מבוססים עבור כאב נוירופתי. פרגאבאלין  (S-[+]-3-isobutylgaba)  (ליריקה, פייזר) אנלוג מיבני של חומצה גמא-אמינובוטירית נמצא בשימוש לטיפול בכאבים נוירופתיים שונים וכן כטיפול נילווה, עבור מבוגרים עם התקפי-כיפיון (partial onset seizures ).

לכן, ניסוי זה בוצע בעיקר כדי להעריך ולהשוות את ההשפעות משככות-הכאבים ונוגדות החרדה של מתן פרגאבאלין וטרמדול, לפני-ניתוח, עבור חולים שעוברים ניתוח בחירה של למינקטומיה לומוברית דקומפרסיבית.

קבוצת הניסוי כללה 75 חולים, בין הגילאים 20 60 שנה, השייכים לחולי האגודה האמריקאית להרדמה-1 (ASA ) ו-ASA-2 . החולים חולקו, בצורה אקראית, ל-3 קבוצות של 25 חולים כל אחת. קבוצת האינבו קיבלה כמוסת אינבו, קבוצת הטרמדול קיבלה כמוסה של 100 מ”ג, בעוד שקבוצת הפרגאבאלין קיבלה כמוסה של 150 מ”ג , במתן פומי, שעה אחת לפני אינדוקציית ההרדמה.

פרגאבאלין הראתה השפעות משככות-כאבים משמעותיות סטטיסטית בהשוואה לאינבו, אך ההשפעה נמצאה פחות רווחת, בהשוואה לטרמדול.

הצורך באנלגזיית הצלה (rescue ), היה הכי פחות שכיח, בחולי הטרמדול, אחריהם בחולי הפרגאבאלין, והגיע למקסימום בקבוצת הביקורת. פרגאבאלין הראתה השפעות נוגדות-חרדה משמעותיות סטטיסטית בהשוואה לאינבו, ואלה היו קשורות עם פחות סדציה, בהשוואה לטרמדול. שימוש בפרגאבאלין הראה מספרים נמוכים יותר של סיבוכים לאחר-ניתוח של בחילה, הקאה וסחרחורת, בהשוואה לטרמדול.

החוקרים הסיקו, כי התוצאות של ניסוי זה תמכו בשימוש הקליני של פרגאבאלין, במסגרת של שיכוך-כאב לאחר-ניתוח, מכיוון שהוא נסבל היטב ומציג, בדרך כלל, תופעות לוואי זמניות.

מקור:

    Pregabalin versus tramadol for postoperative pain management in patients undergoing lumbar laminectomy: a randomized, double-blinded, placebo-controlled study: Kumar KP et al., J Pain Res. 2013 Jun 24; 6:471-8.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה