אורתופדיה-פיזיותרפיה

ההשפעה של Ticagrelor על תפקוד עורקים היקפיים בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה (Cardiology)

במאמר שפורסם בכתב העת Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הטיפול ב- Ticagrelor (ברילינטה) מביא לשיפור בתפקוד האנדותל בעורקים היקפיים בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ticagrelor מביא לעיכוב הצטברות טסיות בעקבות פעילות ADP בהיקף משמעותי יותר מקלופידוגרל ומפחית את ההיארעות של אוטמים לבביים ומקרי התמותה בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה. יתרה מזאת, Ticagrelor מעכב את הקליטה מחדש של אדנוזין ומגדיל את רזרבת הזרימה הכלילית במהלך עירוי אדנוזין בבני אדם. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם Ticagrelor מביא לשיפור תפקוד עורקים היקפיים בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה, בהשוואה לחולים שטופלו באספירין, Clopidogrel או Prasugrel.

מדגם המחקר כלל 127 חולים לאחר תסמונת כלילית חדה (למעלה משלושה חודשים מהאירוע, אך פחות משלוש שנים) שלא קיבלו  טיפול אחזקה במעכב ADP (35 חולים), שקיבלו טיפול אחזקה ב-Clopidogrel במינון 75 מ”ג (35 חולים), שטופלו ב-Prasugrel במינון 10 מ”ג (32 חולים), או שטופלו ב-Ticagreloir במינון 80 מ”ג, פעמיים ביום (25 חולים). החוקרים ערכו בדיקות טונומטריה להערכת העורקים ההיקפיים לאחר איסכמיה של הזרוע.

מהתוצאות עולה כי Ticagrelor הביא לשיפור התפקוד של העורק ההיקפי בהשוואה לשאר הקבוצות (1.78 בקבוצת הביקורת, 1.78 בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel, 1.64 בקבוצת הטיפול ב-Prasugrel ו-2.25 בקבוצת הטיפול ב- Ticagrelor) עם הבדל מובהק סטטיסטית בהשוואת Ticagrelor אל מול מעכבי ADP אחרים.

שיעור החולים עם הפרעה בתפקוד האנדותל היה נמוך יותר בקבוצת המטופלים ב- Ticagrelor (12%), בהשוואה למטופלים באספירין (51%), Clopidogrel (46%) ו-Prasugrel (53%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי Ticagrelor הביא לשיפור גדול יותר בתפקוד האנדותל בעורקים היקפיים, בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel או Prasugrel.

Cardiology. 2013;124(4):252-8

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה