אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואת תוצאות ארתרופלסטיה צווארית אל מול איחוי צווארי לאחר חמש שנים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons)

בחולים שעברו ארתרופלסטיה של דיסק צווארי התוצאות הקליניות היו טובות יותר לאחר חמש שנים, כמו גם תנועת החוליות הסגמנטאלית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons לשנת 2013. בנוסף, המוגבלות הצווארית הייתה טובה יותר לאחר ארתרופלסטיה בהשוואה לתוצאות לאחר הוצאת דיסק ואיחוי עמוד שדרה צווארי קדמי.

החוקרים מסבירים כי מהנתונים לאחר חמש שנים עולה כי ארתרופלסטיה של דיסק צווארי הינה אפשרות טובה או עדיפה על הוצאת הדיסק ואיחוי. למעשה, ניתן לראות בארתרופלסטיה של הדיסק את פרוצדורת הבחירה למחלה ניוונית של הדיסק הצווארי ברמה אחת.

החוקרים ערכו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, שבחן את תוצאות ארתרופלסטיה אל מול הוצאת דיסק צווארי ואיחוי. מדגם המחקר כלל 541 חולים שטופלו ב-32 מרכזים, בין אוקטובר 2003 ועד אוגוסט 2004. התוצאות לאחר חמש שנים היו זמינות עבור 271 חולים.

כל החולים עברו הוצאת דיסק צווארי קדמי לטיפול במחלת דיסק צווארי ברמה אחת. הם חולקו באקראי לטיפול בהחלפת דיסק (276 חולים) או איחוי עם פלטה לעמוד שדרה צווארי קדמי (265 חולים). נתונים דמוגרפיים, כולל גיל ממוצע, היו דומים בשתי הקבוצות.

נתונים לאחר חמש שנות היו זמינים אודות 219 חולים בקבוצת ארתרופלסטיה ו-188 חולים בקבוצת הביקורת.

שיעורי שמירה על מצב נוירולוגי או שיפור נוירולוגי (תפקוד מוטורי, תפקודי סנסורי והחזרים) היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת ארתרופלסטיה, בהשוואה לקבוצת הביקורת, בכל שלוש נקודות המעקב (p=0.025).

שיפור בכאב בזרוע ובצוואר תועד בשתי הקבוצות, ולא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות. אף אחד מהחולים בקבוצת ארתרופלסטיה לא נדרש לניתוח רביזיה לתיקון הקונפיגורציה של השתל או קיבוע נוסף, למעט גדילת עצם חיצונית, כאשר מעט חולים בקבוצת הביקורת נדרשו לכך. הבדל זה היה מובהק סטטיסטית לאחר חמש שנים.

החוקרים מדווחים כי נדרשו פחות פרוצדורות כירורגיות לתיקון מחלה סגמנטאלית סמוכה בקבוצת ארתרופלסטיה, בהשוואה לקבוצת הביקורת., אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים לא הצליחו להוכיח כי ארתרופלסטיה מבטלת את הסיכון למחלה סגמנטאלית בסמוך, אך התוצאות מבטיחות. חמש שנים לאחר ניתוח ארתרופלסטיה, טווח התנועה היה שמור ושיעור הניתוחים החוזרים היה פחות נפוץ, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מומחים בתחום, שלא לקחו חלק במחקר, טוענים כי ממצאי המחקר עשויים להביא לשינוי של ממש בגישות הקיימות כיום לטיפול בחולים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons לשנת 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה