אורתופדיה-פיזיותרפיה

פעילות גופנית, גם אצל שמנים, תורמת לעלייה בתוחלת החיים (PLOS Medicine)

הליכה פעילות גופנית

בשורות משמחות לבעלי משקל עודף אשר מקפידים על ביצוע פעילות גופנית: מחקר חדש המתפרסם ב-PLOS MEDICINE מצא כי הליכה מהירה במשך 75 דקות בשבוע קשורה להארכת תוחלת החיים ב-1.8 שנים, גם אם ההולך סובל ממשקל עודף. ביצוע פעילות גופנית אינטנטסיבית יותר לרבות שחייה, חדר כושר, ריצה נמצא אף כקשור להארכת תוחלת חיים של בין 3.4-4.5 שנים בהשוואה לאנשים לא פעילים פיזית. 

החוקרים ניתחו נתונים מיותר מ-100 מחקרים אפידמיולוגים בכדי למצוא את הקשר להפחתת הסיכון לתמותה באנשים המבצעים פעילות גופנית.

ניתוח הנתונים כלל מידע על כ-650,000 איש, בגילים בין 21-90 . החוקרים ניתחו את השפעת הפעילות על תוספת תוחלת החיים שלאחר גיל 40 , תוך שהם מנטרלים גורמי סיכון כמו עישון. 56% מהמשתתפים היו נשים, ו-96% היו לבנים. הגיל החציוני היה 61 .

החוקרים ניתחו את היקף הקלוריות המוצא במסגרת הפעילות באמצעות האקויוולנט המטבולי (MET). כך למשל, פעילות בעוצמה בינונית (כמו הליכה מהירה) דורגה כ-3 יח’ MET  .

מניתוח הנתונים עלה שאף הכמות המומלצת המינימלית של פעילות גופנית שהיא בין 7.5-14.9 שעות MET בשבוע (האקויוולנטית להליכה מהירה של בין 150-299 דקות בשבוע) הביאה כאמור  לעלייה בתוחלת החיים של עד 3.4 שנים.  ברמות של 15-22 יח’ MET לשבוע (שווה ערך ל-300-449 דקות הליכה מהירה ) הרווח בתוחלת החיים כבר עלה לעד 4.2 שנים.

החוקרים מציינים שהשיפור בתוחלת החיים תחת פעילות גופנית היה עקבי בכל רמות ה-BMI של המשתתפים.

PLOS Medicine. Published online November 6, 2012. – לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: בהקשר זה נמליץ לכם לצפות בהרצאתו של עורך מדור רפואת ספורט, ד”ר גל דובנוב-רז , שנקראה  Fat & Fit מתוך כנס העשור של מכון תנובה למחקר .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה