אורתופדיה-פיזיותרפיה

מחידושי כנס ה-2012 MDDMI: חומר פולימרי עמיד במיוחד, המשמש לייצור מיסבים בתעשיית החלל יהווה תחליף לשתלים הקיימים כיום בניתוחי ירך וברכיים

בעקבות העלייה בתוחלת החיים, יותר ויותר אנשים נזקקים לניתוחי החלפת ירך. הבעיה: החומרים בהם נעשה שימוש כיום כתחליפי מפרק וברך, נשחקים מהר ולאחר 8-10 שנים יש צורך להחליפם. חברת MMATech הישראלית, תציג בכנס המכשור הרפואי הבינלאומי “MDDMI 2012“, שייערך בשבוע הבא (ב- 22 לאוקטובר) במרכז הקונגרסים בחיפה, את מה שהיא מעריכה הוא הפתרון לבעיה: רכיבים אורטופדיים מלאכותיים, העשויים מ- MP-1, חומר ממשפחת הפולימידים שנמצא כיום בשימוש במיסבים בתעשיית החלל.

ה-MP-1 הוא פולימר נקי לא מרוכב המפגין שלל יתרונות: הוא עמיד בטמפ’ גבוהות, הוא לא נשחק, לא זקוק לשימון, הוא תואם את טמפרטורת הגוף האנושי, עמיד לזמן רב (גם בפני כימיקלים), לא מתבלה ואף לא נשחק בתזוזה. לדברי עליזה בוכמן, היזמית שפיתחה את המוצר ואף תציג אותו לראשונה בכנס בחיפה, השתל החדש שייצרה MMATech יכול להחזיק בתפקוד מלא מעל 25 שנה, נתון המקל ביותר על חיי החולים והופך אותו לפתרון אידיאלי לצעירים.

מחקר קליני ארוך טווח של המוצר החדש כבר בוצע בניו זילנד להערכת תפקודו כתחליף לשתלים בניתוחי ירך והתוצאות החיוביות הראו הצלחה, קליטה מהירה של השתל ושיפור באיכות החיים של החולים. כעת בתכנון נמצא מחקר קליני נוסף על 100 חולים שייערף אף הוא ביו זילנד בשיתוף שתי חברות אורטופדיות מובילות בתחומן. לדברי מנכ”לית החברה, שמחה סיבוני, החברה קיבלה את כל האישורים הנדרשים לביצוע ניתוחים ראשונים כבר לקראת סוף 2012.

MMATech שייכת לקבוצת יזמים בבעלות פרטית, ישראלית-אמריקאית, ומעורב בה פרופ’ דוד מנדס.

כנס ה- “MDDMI 2012“, העוסק במכשור רפואי, שם את הדגש, על מגמות וטרנדים בפיתוח מכשור רפואי, תהליכי רפואה בעולם ה- IT, השקעות בפיתוח, מימון ורישום פטנטים. הכנס יתקיים במרכז הקונגרסים בחיפה, ב- 22 באוקטובר 2012. בכנס צפויים להשתתף למעלה מ- 1000 אורחים מהארץ מחו”ל, ביניהם רופאים, חברות הנדסה ופיתוח, מומחי טכנולוגיה, עורכי פטנטים וחברי משרד המדען הראשי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה