אורתופדיה-פיזיותרפיה

הבטיחות ארוכת הטווח של טיפול ב-Rituximab בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Int J Clin Rheumatol)

בכתב העת International Journal of Clinical Rheumatology מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Rituximab (מבטרה) הינו טיפול יעיל ובטוח בטווח הארוך בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות ארוכת הטווח של Rituximab במדגם שכלל 173 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שטופלו ב- Rituximab והיו במעקב במשך למעלה משנה אחת.

במחקר הרטרוספקטיבי העריכו החוקרים את שיעור תופעות הלוואי, כולל תגובות באתר העירוי, נויטרופניה, היפוגאמאגלובולינמיה, זיהומים, ממאירויות והתפתחות הפרעות אוטואימוניות.

הערכת הבטיחות התבססה על 768.4 שנות-מטופל. ארבעה חולים פיתחו נויטרופניה בשלב מוקדם, תשעה חולים אובחנו עם נויטרופניה בשלב מאוחר,  אם כי בשני מקרים מדובר היה בנויטרופניה חמורה. 27% מהחולים במחקר פיתחו זיהומים נשימתיים, ב-25% רמות IgM היו נמוכות וב-24% רמות IgG היו נמוכות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעקב ארוך-טווח אחר חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, תחת טיפול ב-Rituximab, הוכיח כי היעילות והבטיחות של הטיפול דומות לאלו שתועדו במחקרים קליניים. ההיארעות של היפוגאמאגלובולינמיה עלתה לאחר מחזורים מרובים וייתכן כי תרמה לזיהומים חוזרים שהגבילו מתן מחזורי טיפול נוספים.

Int J Clin Rheumatol. 2012;7(4):383-390

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה