אורתופדיה-פיזיותרפיה

תסמונת צביטה במפרק הירך נפוצה עם בקע מפשעתי עקב פעילויות ספורט (מתוך הכנס השנתי מטעם American Orthopaedic Society for Sports Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם American Orthopaedic Society for Sports Medicine עולה כי תסמונת צביטה במפרק הירך (FAI או Femoral Acetabular Impingement) נפוצה בחולים עם בקע מפשעתי על-רקע פעילויות ספורט.

מהמחקר עולות עדויות ל-FAI ב-86% מהחולים לאחר תיקון בקע עקב פעילויות ספורט.

במטרה לקבוע את השכיחות של תסמונת צביטה במפרק הירך, החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית של כל החולים במרכז הרפואי שלהם, שטופלו בשל בקעים על-רקע פעילויות ספורט, בין השנים 1999-2011. הם עברו על צילומי הרנטגן ובדיקות הדמיה בתהודה מגנטית או בדיקות CT של החולים, להערכת סימנים ל-FAI. במקרים בהם חלפו לפחות שנתיים מהניתוח, הם גם השלימו מעקב טלפוני אחר החולים.

זווית אלפא של מעל 55 מעלות הוגדרו כחיובית לנגע Cam ו-FAI, וזווית מרכזית של מעל 45 מעלות הוגדרה כחיובית לנגעי Pincer, ולכן חיוביים ל-FAI.

זווית אלפא הממוצעת שהייתה קשורה עם בקע ספורט באותו צד הייתה 75 מעלות, בהשוואה לזווית ממוצעת בירכיים ללא בקעי ספורט באותו צד (61 מעלות). ההבדל בשתי הזוויות היה מובהק סטטיסטית.

בין יתר הממצאים, 67% מהחולים אובחנו עם נגעי Cam בלבד, ב-5% זוהו נגעי Pincer בלבד וב-14% זוהו נגעים משני הסוגים. נגעי Cam זוהו ב-75% מהירכיים בצד הבקע, בעוד שב-46% מהירכיים ללא בקע זוהו נגעי Cam. זווית אלפא הממוצעת בצד הבקע הייתה 74.98 מעלות; הזווית עמדה על 60.98 מעלות בירכיים ללא בקע נלווה בצד הבקע. החוקרים זיהו נגעי Pincer ב-16% מהירכיים עם בקע נלווה ו-7% מהירכיים ללא בקע נלווה.

לסיכום, ממצאי המחקר מעידים על שכיחות גבוהה של תסמונת צביטה במפרק הירך בחולים שטופלו בשל בקעים על-רקע פעילויות ספורט .

מתוך הכנס השנתי מטעם American Orthopaedic Society for Sports Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה