אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול שבועי ב-Teriparatide מפחית את הסיכון לשברי חוליות חדשים (J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש מיפן, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי טיפול שבועי ב- Teriparatide(פורטאו) מפחית את הסיכון לשברי חוליות, מעבר להעלאת צפיפות המינראלים של העצם, בחולים עם אוסטיאופורוזיס ראשוני.

התרופה אושרה בשנת 2002 ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לטיפול יומי בגברים ונשים עם אוסטיאופורוזיס. במאמרם מדווחים החוקרים זריקות יומיות במינון 20 מיקרוגרם מהוות את אחד הטיפול הפוטנטיים ביותר כיום בחולים עם אוסטיאופורוזיס ראשוני.

מתן הטיפול פעם בשבוע מביא גם לעליה בצפיפות המינראלים של העצם (BMD או Bone Mineral Density), אך לא היה ברור אם ישנה השפעה חיובית על הסיכון לשברים.

כעת ערכו החוקרים מחקר שכלל 578 חולים, בגילאי 65-95 שנים, עם 1-5 שברי חוליות וצפיפות נמוכה של המינראלים בעצם. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול חד-שבועי בזריקות תת-עוריות של Teriparatide במינון 56.5 מיקרוגרם, או פלסבו.

לאחר 72 שבועות טיפול, שיעור שברי חוליות חדשים היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת הטיפול הפעיל (3.1% לעומת 14.5%, p<0.01). הפחתת הסיכון עמדה בסיכומו של דבר על 80% ובנשים נרשמה ירידה של 82% בסיכון.

בנוסף, נרשמה עליה של 6.4% בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני .בעצם הירך, נרשמה עליה של 3.0% ובצוואר הירך עליה של 2.3%.

תופעות לוואי דוגמת בחילות וכאבי ראש היו נפוצות יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב- Teriparatide, אך לרוב הן היו קלות וניתנות לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול שבועי ב- Teriparatide עשוי לשמש כאפשרות נוספת לטיפול אנאבולי בחולים עם אוסטיאופורוזיס בסיכון מוגבר לשברים.

J Clin Endocrinol Metab 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה