אורתופדיה-פיזיותרפיה

שכיחות גבוהה יותר של נקעים בשחקני כדורגל עם הבדלים בכוח שרירי הקרסוליים (Am J Sports Med)

שחקני כדורגל מקצוענים מצויים בסיכון מוגבר משמעותית לנקעים בקרסול כאשר רגל אחת חזקה מהשנייה, כך מדווחים חוקרים מיוון במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Sports Medicine.

לדברי החוקרים, נערכו מספר מחקרים שבחנו את הגורמים לנקעים בספורטאים, אך מעטים התמקדו בשחקני כדורגל. כעת הם ערכו ניתוח של נתוני הכוח והיציבות של הקרסול של 100 שחקנים המשחקים כדורגל בארבע קבוצות כדורגל ביוון. לאחר מכן הם עקבו אחר השחקנים במשך עשרה חודשים, במטרה לזהות את אלו שנפצעו על המגרש.

17 שחקנים אובחנו עם נקע אחד, או יותר, במהלך העונה. אלו עם הבדל תפקודי משמעותי בכוח בין הקרסול הימני והשמאלי היו בסיכון גבוה פי תשע לנקעים, בהשוואה לאלו בהם חוזק הקרסוליים היה דומה.

כאשר שחקן נוחת מקפיצה, חשוב שתהיה הפעלה סימטרית של שתי סדרות שרירי הקרסול, במטרה לסייע למפרקים לספוג את הפגיעה ולמנוע נזק. החוקרים מציעים כי כל שחקני הכדורגל, בין אם משחקים במסגרת מקצוענית ובין אם לאו, חייבים לעבור הערכה עוד לפני עונת הכדורגל ע”י רופא ספורט, במטרה לוודא אסימטריה תפקודית אפשרית של מפרקי הקרסול. עם זאת, מומחים אחרים טוענים כי ייתכן כי לא תהיה אפשרות לעמוד בכך בפועל.

ממצאי המחקר מעידים כי במידה ושחקני כדורגל מעוניינים להפחית את הסיכון שלהם לנקעי קרסול, עליהם לחזק את שרירי הקרסוליים במידה שווה, כך שיהיה איזון טוב בין שתי הרגליים. המסר העיקרי עשוי להתאים לכלל הציבור, ספורטאים ולא-ספורטאים. ישנה חשיבות רבה לאיזון טוב בין הגפיים התחתונות.

Am J Sports Med, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה