אורתופדיה-פיזיותרפיה

מספר סוכנויות בינלאומיות ממליצות על שימוש במחטי תפירה עם קצה קהה (מתוך הודעת ה-FDA)

מספר רשויות, כולל מנהל התרופות והמזון האמריקאי, פרסמו המלצה לשימוש במחטי תפירה עם קצה קהה להפחתת הסיכון לדקירות מחט וסיכון להעברה אפשרית של פתוגנים לצוות המנתח. ההצהרה פורסמה מטעם ה-FDA (Food and Drug Administration), CDC (Centers for Disease Control and Prevention) ו-OSHA (Occupational Safety and Health Administration).

לפי ההצהרה, מחטי תפירה עם קצה קהה, שאינן חדות כמחטים הסטנדרטיות (קצה חד) נועדו לחדור שריר ופציה ולהפחית את הסיכון לדקירות מחט. עם זאת, החוקרים מציינים כי למרות ששיעור המקרים של דקירות מחט ירד בקרב צוותים לא-כירורגיים, לא נרשמה מגמה דומה בקרב צוותים כירורגיים.

לפי הפרסומים, בכל שנה מתועדות כ-384,000 דקירות מחט בבתי חולים, ומבין אלו, 23% סביב ניתוחים. בנוסף, למעלה ממחצית ממקרי דקירות מחטים מערבות מחטי תפירה במהלך תפירת פציה או שריר. עם זאת, השימוש במחטי תפירה עם קצה קהה הפחית את הסיכון בלמעלה משני-שליש.

אעפ”י שהעלות הנוכחית של מחטי תפירה עם קצה קהה גבוהה בכ-70 סנטים מהעלות של מחטים סטנדרטיות, היתרונות של הפחתת הסיכון לזיהומים חמורים ופטאליים תומכות בהעדפתן. להשוואה, עלות הטיפול בדקירת מחט עשויה לנוע בין 376-2456 דולרים בכל מקרה, ביחד עם החרדה הנלווית ואובדן הפרודוקטיביות בזמן ההמתנה לקבלת התשובות.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה