אורתופדיה-פיזיותרפיה

השיפור בכאבי גב נוטה להיות מהיר אך לא מלא (Can Med Assoc J)

לעיתים קרובות, כאבי גב תחתון משתפרים במהירות, אך בחלק מהמקרים מדובר בבעיה ממושכת, כך מדווחים חוקרים בעקבות מטה-אנליזה חדשה שפורסמה בכתב העת Canadian Medical Association Journal.

לדברי החוקרים, באופן טיפוסי, כאבי גב הינה בעיה ממושכת ונשנית, לכן פתרון מהיר אינו מציאותי במרבית המקרים. כמעט כל אחד יסבלו בשלב מסוים מכאבי גב תחתון.

במחקרם מצאו החוקרים כי בחולים הפונים לטיפול רפואי עקב כאב גב תחתון ממושך (כלומר, נמשך למעלה משלושה חודשים), סבירות גבוהה במיוחד כי יסבלו מהתסמינים לאחר שנה.

הממצאים מבוססים על נתונים אודות קרוב ל-11,200 משתתפים. בממוצע, בחולים עם כאב גב חד המדד הממוצע להערכת כאב בזמן בו פנו לטיפול רפואי עמד על 52 (מתוך סולם של 100 נקודות). לאחר שישה שבועות, מדד זה ירד ל-23, ולאחר שנה אחת, ירד ל-6.

בחולים עם כאב גב ממושך התוצאות היו פחות טובות. הם החלו ממדד כאב ממוצע של 51, לאחר מכן השתפרו ל-33 לאחר שישה שבועות ובסיום ל-23 לאחר שנה אחת. בחולים עם כאב גב ממושך או אקוטי נרשם שיפור מהיר יחסית במוגבלות.

לאחר שנה אחת, בשתי הקבוצות תועדו רמות קלות של מוגבלות, בממוצע.

החוקרים מאמינים כי כאב גב ממושך הינו בעיה הדורשת טיפול ארוך-טווח. לדבריהם, רבים מאמינים כי כאב גב דומה לאסתמה או סוכרת, כאשר שמירה על איכות חיים נכונה וטיפול עצמי הולם הם חשובים באלו הרוצים למצות את החיים עד תום.

על-פי ההנחיות מה-American College of Physicians ו-American Pain Society, יש עדויות טובות לפיהן ייתכן שיפור בכאב גב אקוטי עם משככי כאבים הנמכרים ללא מרשם רופא, חימום והקפדה על פעילות גופנית ככל האפשר.

בחולים עם כאב גב ממושך, משככי כאבים ופעילות גופנית פורמאלית עשויים לסייע. כמו כן, יש עדויות התומכות במניפולציות ספינאליות וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

Can Med Assoc J 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה