אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת תוצאות טיפול מניעתי ב-Rivaroxaban סביב ניתוחים אורתופדיים (הכנס המדעי מטעם ה-British Society of Hematology)

מממצאי מחקר XAMOS שפורסמו במהלך הכנס המדעי מטעם ה-British Society of Hematology, עולות תוצאות מבטיחות לטיפול ב- Rivaroxaban (קסרלטו) כטיפול מניעתי בתנאי העולם האמיתי בחולים העוברים ניתוח אורתופדי.

לדברי החוקרים, התוצאות משקפות את הממצאים שעלו ממחקר RECORD והצביעו על פרופיל סיכון/תועלת חיובי עם טיפול ב- Rivaroxaban. מכאן עולה כי ניתן לתרגם את התוצאות ממחקרים קליניים למבוצע בפועל. הם מסבירים כי כאשר הטיפול אושר להתוויה זו באירופה, ה-EMA (European Medicines Agency) דרש מחקר לאחר שיווק בשלב 4 להערכת הבטיחות בתנאי העולם האמיתי.

מחקר XAMOS כלל למעלה מ-17,000 משתתפים מ-37 מדינות, שהיו מיועדים לניתוח החלפת מפרק ירך או ברך או ניתוח עקב שבר ירך. המשתתפים טופלו ב- Rivaroxaban או בטיפול סטנדרטי (טיפול תרופתי אחר למניעת תרומבואמבוליזם ורידי). המחקר נערך בתווית פתוחה והרופא המטפל או המנתח בחרו באיזו קבוצה יהיה כל מטופל.

הטיפול הסטנדרטי שניתן היה LMWH (Low Molecular Weight Heparin, 81%). טיפולים אחרים כללו Fondaparinux, Dabigatran, אספירין, UFH (Unfractionated Heparin) וקומדין.

מהתוצאות עולה כי טיפול ב- Rivaroxaban לווה בשיעור נמוך יותר של אירועים תרומבוטיים, בהשוואה לטיפול סטנדרטי, עם מגמה של עליה בסיכון לדימומים.

החוקרים מסבירים כי העליה בדימומים מינוריים נבעה בעיקר מאכימוזות והדבר צפוי עם טיפול בנוגדי-קרישה, וייתכן כי ההבדל נבע מתת-דיווח בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

הכנס המדעי מטעם ה-British Society of Hematology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה