אורתופדיה-פיזיותרפיה

נשים העוסקות בסקי בסיכון מוגבר לפציעות בברך הלא-דומיננטית (Am J Sports Med)

בהשוואה לגברים, נשים מצויות בסיכון מוגבר לפציעות של הברכיים בזמן סקי, וממחקר חדש עולה כי הן מצויות בסיכון גבוה כפליים לפציעות של הרגל הלא-דומיננטית, לרוב מדובר ברגל שמאל.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים מצאו כי בהשוואה לגברים, בנשים קיים סיכון גבוה כפליים לפציעות ברכיים בזמן סקי, וסיכון גבוה פי שלוש לקרע של הרצועה הצולבת הקדמית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים מאוסטריה לבחון אם קיים קשר בין בעיות הברכיים בנשים ובין הרגל הדומיננטית.

לפי הנתונים בנושא, שכיחות קרע של הרצועה הצולבת הקדמית נעה סביב אחד מכל 10,000 מבקרים באתרי סקי.

הם אספו מידע מקרוב ל-200 נשים העוסקות בסקי, שקרעו את הרצועה הצולבת הקדמית בזמן סקי באוסטריה.

בגברים הסיכון לפציעה של הברך הימנית היה זהה לסיכון לפציעה של הברך השמאלית, למרות שב-87% מהם הרגל הדומיננטית הייתה הימנית. במרבית הנשים (91%) הרגל הדומיננטית הייתה הימנית, אך שיעור גבוה פי שתיים אובחן עם קרע של הרצועה הצולבת הקדמית משמאל, בהשוואה לשיעור הנשים עם קרע של הרצועה מימין.

החוקרים מדווחים כי יכולות הגלישה והכושר הגופני לא השפיעו על מיקום הפציעה ולכן הם קבעו כי מין הגולש/ת אחראי להבדלים שזוהו במהלך המחקר. הם מסבירים כי הגוף של נשים אינו סימטרי כמו של גברים, בכל הנוגע לכוח ולתחושת מנח הברך. ייתכן כי מסיבה זו נשים פגיעות יותר לפציעות בברך שאינה דומיננטית.

מהתוצאות עולה כי מרבית הגולשים סבלו מפציעות של הרצועה הצולבת הקדמית בזמן פניה ימינה, כאשר הרגל השמאלית (לרוב הרגל שאינה דומיננטית) היא הרגל החיצונית.

החוקרים ממליצים על תרגילי כוח ושיווי-משקל של הרגל הלא-דומיננטית, על-מנת לצמצם את ההבדלים בין הרגליים, ובאופן זה להפחית את הסיכון לפציעות. אחרים יותר סקפטיים ואינם מאמינים כי אימוני כוח יפחיתו את שכיחות קרעי רצועה צולבת קדמית בנשים העוסקות בסקי, וטוענים כי אין מחקרים מוכיחים כי אימונים של רגל אחת עשויים למנוע פציעות אלו.

Am J Sports Med. 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה