אורתופדיה-פיזיותרפיה

מהי החלופה הניתוחית המועדפת על חולים מעל גיל 60 בסיכון לשברי צוואר ירך? (BMC Musculoskeletal Disorders)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Musculoskeletal Disorders עולה כי לאחר שהוצגו כל הסיכונים והתוצאות, מרבית החולים בסיכון לשבר עם תזוזה של צווארך הירך הביעו העדפה לניתוח מסוג THA (Total Hip Arthroplasty) על ניתוח HA (Hemiarthroplasty).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת בנוגע לטיפול הטוב ביותר בשברים עם תזוזה של צוואר הירך בחולים מעל גיל 60. למרות שמחקרים רבים התמקדו בהשפעה של ניתוחי THA ו-HA על התוצאות הניתוחיות, לא ידוע רבות אודות העדפות החולים. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההעדפות של החולים בסיכון לשברי ירך.

החוקרים הקימו עץ החלטות לטיפול ניתוחי בשבר עם תזוזה של צוואר הירך, שהציג את הסיכונים והתוצאות של ניתוחים מסוג THA ו-HA. הם הסבירו את הנתונים ל-81 קשישים בסיכון לשבר צוואר הירך, כאשר למשתתפים הוצגו תרחישים לשבר עם תזוזה של צוואר הירך והם התבקשו לציין את אפשרות הטיפול המועדפת עליהם.

85% מהמשתתפים היו בגילאי 60-80 שנים; 89% היו נשים; 88% היו לבנים.

מהתוצאות עולה כי 93% מהמשתתפים בחרו ב-THA כאפשרות הניתוחית המועדפת. המשתתפים זיהו מספר גורמים כבעלי השפעה חשובה על החלטתם, כולל מרחק הליכה גדול יותר (63%), כאב שיירי קל יותר (29%), סיכון נמוך יותר לניתוח חוזר (28%) וירידה בסיכון לתמותה (20%) עם THA. המשתתפים שהעדיפו ניתוח HA (7%), האמינו כי מדובר בגישה פחות פולשנית (50%), עם סיכון נמוך יותר לתזוזה (33%) וזיהומים (33%) ומשך ניתוח קצר יותר (17%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי רוב רובם של החולים העדיפו ניתוח מסוג THA על HA לטיפול בשברים עם תזוזה של צוואר הירך, כאשר הציגו בפניהם את הסיכונים והתוצאות של שתי הפרוצדורות.

BMC Musculoskeletal Disorders. 2011;12(289)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה