אורתופדיה-פיזיותרפיה

ייחודי בבילינסון: ניתוח עמוד שדרה צווארי אנדוסקופי, ללא חיתוך שרירים וללא קיבוע של

אשפוז של פחות מ- 24 שעות, החלמה מהירה, מעל ל- 90% הצלחה

כ-%15 מהאוכלוסייה סובלים מבעיות בעמוד השדרה הצווארי עם מגבלות משמעותיות, רבים מתוכם נמנעים מלעבור ניתוח קונוונציונאלי עם קיבוע

בבי”ח בילינסון מבצעים ניתוח אנדוסקופי (זעיר פולשני) לשחרור שורשים בעמוד השדרה הצווארי בגישה קדמית, ללא צורך בקיבוע. הניתוח מיועד לסובלים מכאב שנובע מהיצרות מוצא העצבים, העלול להיגרם כתוצאה מתהליך של הסתיידות ניוונית, שעשוי להתחיל כבר בגיל 40, או בשל פריצת דיסק הגורמת לכאבים בצוואר. הניתוח החדש מתאים לאנשים שסובלים מכאבים המקרינים מהצוואר לגפיים ולשכמות, לעתים מלווים בחולשה, ואשר ניסו שיטות שונות של טיפול שמרני, כגון נטילת תרופות להפגת הכאב, טיפול במרפאת כאב וזריקות אפידוראליות, ללא השגת תוצאות.

בשיטה הזעיר פולשנית החדישה, המנתח מבצע חתך של סנטימטרים בודדים בקדמת הצוואר. דרך החתך, מוכנס אנדוסקופ (מצלמה זעירה) ומכשירים נוספים ה”מפלסים את דרכם” בין השרירים- ללא צורך בחיתוכם וללא צורך בהזזת קנה הנשימה והבליעה כמו בניתוחים הקונוונציונאלים- עד שמגיעים למיקום בו נמצאת פריצת הדיסק או לגורם שלוחץ על העצב. בשלב זה מבצע המנתח פעולת 

שיוף, המורידה את הלחץ מהעצב או כריתת החלק הפרוץ של הדיסק. במרבית המקרים מונע הניתוח את הצורך בקיבוע החוליות הצוואריות, המבוצע בניתוח הקונבנציונאלי. 

ההליך אורך כשעה וחצי בלבד ולרוב, החולה מתהלך מספר שעות לאחר הניתוח ללא צווארון, ומשוחרר לביתו כעבור פחות מ-24 שעות. הכאבים שלאחר הניתוח פחותים מאשר בניתוח עמוד שדרה בשיטה המקובלת, זאת כיוון שלא בוצע חיתוך של שרירים או הזזה של קנה הנשמה והבליעה.

ד”ר שלמה דוידוביץ, רופא בכיר במחלקה לנוירוכירורגיה בכללית בי”ח בילינסון, שלמד את השיטה בארה”ב וצבר ניסיון רב בניתוחים אלו: “כ-30% מהסובלים מכאבי גב תחתון, סובלים גם מכאבים בצוואר המקרינים לשכמה ו/או לגפיים. רובם עוברים טיפולים ממושכים במרפאות כאב ובעייתם לא נפתרת. רוב מטופלים אלו נמנעים מלעבור ניתוח הכולל קיבוע של החוליות בשל המגבלות הקשורות בכך. בשביל אוכלוסיה זו, הפתרון בניתוח האנדוסקופי מצוין עם החלמה מהירה יחסית. אני שמח שבאמצעות שיטת הניתוח החדשנית, יש בידי לסייע לסובלים, להפחית מכאבם ולאפשר להם איכות חיים משופרת, ללא צורך בפעולות ניתוח פולשניות ודרסטיות”.

 נמסר על ידי ורד קויטל , דוברת בית החולים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה