אורתופדיה-פיזיותרפיה

פאנל מומחים: טיפול ב-duloxetine (סימבאלתה) צפוי להשיג שיפור משמעותי קליני בכאבי שריר-שלד כרוניים ללא קשר למצב הנפשי (Expert Opin Pharmacother )

ע”פ סקירת מומחים חדשה מתוך ה-Expert Opin Pharmacother עולה כי שימוש בתכשירים מסוג SNRI כדוגמאת duloxetine (סימבאלתה) לטיפול בכאבים כרוניים על רקע אוסטיאוארתריטיס או כאבי גב עשוי להשיג שיפור משמעותי קליני בקרב כ-50%-60% מהמטופלים.

המחברים מציינים שתרופות לטיפול בדכאון ממשפחת ה-SNRI הציגו כבר יתרונות אנלגטיים משמעותיים בקשת רחבה של מצבי כאב כרוני.  סימבאלתה באופן ספציפי הציגה כבר באופן מובהק ומשמעותי את יתרונה בהפחתת כאב במטופלים עם נוירופתיה סוכרתית ופיברומיאלגיה. לאחרונה ההתוויה הורחבה (במס’ מקומות ובעולם ובקרוב גם בישראל) גם לכאבים כרונים בשריר-שלד הקשורים לאוסטיאוארתריטיס וכאב גב תחתון.

בנוסף, מחקרים בבעלי חיים ונתונים על כאבים לאחר ניתוח הראו על אפשרות שימוש נוספת בסימבאלתה לניהול כאבים אקוטיים.

דעת המומחים כפי שמובאת במאמר היא שנוגדי דכאון , כמו סימבאלתה, מציעים טיפול בעל ערך למטופלים עם כאב כרוני, ללא קשר לקיומה של הפרעת מצב רוח בנוסף.

המומחים סבורים שהקלינאים צריכים להציב ציפיות סבירות לשיפור בתוצאות בטיפול בכאבים אלה באמצעות סימבאלתה. הם מעריכים שבאופן כללי יש לצפות לשיפור של 30% בכאב שאינו ממקור סרטני, שלדעתם הוא משמעותי מבחינה קלינית.

כמו כן, להערכתם בין 50%-60% מהמטופלים עם כאבים על רקע אוסטיאוארתריטיס או כאבי גב תחתון כרונים צפויים להנות מהשיפור עקב שימוש בסימבאלתה במינון יומי של 60-120 מ”ג.

Expert Opin Pharmacother. 2011 May 6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה