אורתופדיה-פיזיותרפיה

תפקידו של Fondaparinux (אריקסטרה) כטיפול מגשר לפני ניתוחים (מתוך AJHP)

מאת ד”ר אולה קראסיק

מאמר חדש אשר פורסם בעתון American Journal of Health-System Pharmacy דן בתפקיד האפשרי של Fondaparinux (אריקסטרה) כגשר לפני ניתוחים.

מחצית החיים הממושכת של Fondaparinux של 17-21 שעות מהווה גורם מגביל בשימוש בתכשיר זה לפני ניתוחים. הנחיות אנטיקואגולציה מזכירות אך במעט את השימוש ב-Fondaparinux לפני ניתוחים. התזמון המושלם של הפסקת הטיפול לפני הניתוח אינו ברור. במיוחד קשה להחליט במקרים של ניתוחים עם סיכון גבוה לדימום, או במקרים של הרדמה נוירואקסיאלית.

במחקרים שפורסמו, בהם השתמשו ב-Fondaparinux במינון 2.5 מ”ג ביום למניעת קרישים ורידיים, רב הרופאים העדיפו להמנע מהשימוש בו לפני ניתוח בחולים המיועדים להרדמה נוירואקסיאלית. שלושה תאורי מקרה דווחו על שימוש ב-Fondaparinux כטיפול מגשר לפני ניתוח במחקר אחד במינון 2.5 מ”ג, ואילו בשניים האחרים במינון מלא של 7.5 מ”ג. הנחיות של הרדמה אינן חד משמעיות לגבי התזמון של מתן תרופות בזמן שימוש בצנטר נוירואקסיאלי.

לאור חוסר הנתונים וחוסר ההסכמה, יתכן ועדיף להמנע משימוש ב-Fondaparinux לפני ניתוחים. בחולים מסויימים לא ניתן להשתמש ב-LMWH או ב-unfractinated heparin . בחולים אלה ל-Fondaparinux יכול להיות תפקיד כתכשיר מגשר לפני ניתוח.

לסיכום, תפקידו של Fondaparinux לפני ניתוחים אינו ברור בשלב זה.

American Journal of Health-System Pharmacy, Vol. 68, Issue 1, 36-42

לידיעה באתר NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה