אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם מעכבי TNF מספקים הגנה מפני מחלת אלצהיימר בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (מתוך הכנס השנתי של American College of Rheumatology.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor) מפחית את הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis). החוקרים הציגו את ממצאי המחקר בכנס השנתי של American College of Rheumatology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין מגוון טיפולים כנגד RA ובין מחלת אלצהיימר. מהתוצאות עולה כי בחולי RA קיים סיכון מוגבר לדמנציה. טיפול במעכבי TNF הינו הטיפול היחיד המפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר.

מדגם המחקר כלל 42,193 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, עם נתונים שנאספו בין ינואר 2000 ועד נובמבר 2007. מבין אלו, 165 חולים עם מחלת אלצהיימר שימשו כקבוצת המקרים, ולהם התאימו החוקרים 1383 ביקורות ללא מחלת אלצהיימר, תוך התאמה בגיל, מין, משך החשיפה, תקופת ההערכה וטיפול ב-Methotrexate.

החוקרים בחנו את החשיפה למספר טיפולים כנגד RA, כולל Sulfasalazine, Prednisone, Rituximab ושלושה מעכבי TNF (Infliximab, Etanercept ו-Adalimumab).

מהתוצאות עולה כי טיפול במעכבי TNF מפחית משמעותית את הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Adjusted OR = 0.440), ללא קשר דומה עם תכשירים אחרים לטיפול ב-RA. תוצאות דומות התקבלו לאחר תקנון למשתנים כולל יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, סוכרת, מחלת כלי דם היקפיים ומחלת עורקים כליליים.

החוקרים טוענים כי ממצאי המחקר מוכיחים כיצד טיפול לדיכוי חיסוני בחולי RA עם מעכבי TNF עשוי להפחית את הסיכון לתהליך מקומי של מחלת אלצהיימר במערכת העצבים המרכזית בחולי RA. הם מוסיפים כי כעת עולות שאלות חדשות בנוגע למנגנון והטיפול בדלקת מפרקים שגרונית.

ACR 2010 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה