אורתופדיה-פיזיותרפיה

הבטיחות ארוכת הטווח של Abatacept לטיפול ב-Rheumatoid Arthritis (מתוך כנס ה-ACR)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי של ה- American College of Rheumatology, עולה כי במחקר שכלל 12,000 שנות אדם נמצאה ל-Abatacept בטיחות ארוכת טווח לטיפול ב-Rheumatoid Arthritis (RA).

החוקרים מסבירים כי Abatacept מורכבת מחלק ה-Fc של האימונוגלובולין IgG1, המצומד לאתר החוץ-תאי של Cytotoxic T-lymphocyte-associated antigen 4 הומאני. התרופה מאושרת לשימוש בארה”ב לטיפול בחולי RA עם מחלה בדרגה בינונית-חמורה, ובחולים עם Juvenile idiopathic arthritis (JIA) מגיל 6 שנים ומעלה.

במחקר הנוכחי רצו החוקרים להעריך את הבטיחות לטווח ארוך של התרופה, ולזהות תופעות לוואי נדירות. למטרה זו בדקו החוקרים נתונים מ-8 מחקרים קליניים על Abatacept, אותם סיווגו לתקופה קצרת טווח וארוכת טווח. בסך הכל כלל המחקר 4,149 משתתפים, כולל 1,165 משתתפים עם חשיפה בת 5 שנים לפחות לתרופה.

מתוצאות המחקר עולה כי לא נמצא קשר בין חשיפה ארוכת טווח ל-Abatacept ובין עלייה ובהיארעות של תופעות לוואי חמורות. החוקרים מדווחים כי תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה זיהום שדרש אשפוז (2.65 מקרים ל-100 שנות אדם). הזיהומים החמורים השכיחים ביותר כללו דלקת ריאות (0.46 מקרים ל-100 שנות אדם), זיהומים בדרכי השתן (0.2 מקרים ל-100 שנות אדם), וצלוליטיס (0.18 מקרים ל-100 שנות אדם).

החוקרים מוסיפים כי היארעות הזיהומים האופורטוניסטיים הייתה 0.36 מקרים ל-100 שנות אדם, וכי בסך הכל נצפו 8 מקרי שחפת. כמו כן, ההיארעות של סרטן עור (פרט למלנומה) הייתה 0.73 מקרים ל-100 שנות אדם), וההיארעות של גידולים סולידיים הייתה 0.59 מקרים ל-100 שנות אדם.

לאור התוצאות אומרים החוקרים כי פרופיל הבטיחות של Abatacept היה יציב עם העלייה במשך החשיפה, ומציינים כי לא נצפו תופעות לוואי חדשות לאורך המעקב.

בדיון שנערך בכנס ציין מומחה מהתחום כי הממצאים מוסיפים למידע הקיים, ותומכים בבטיחות ארוכת הטווח של Abatacept בחולי RA.

מתוך הכנס American College of Rheumatology 2010 Annual Meeting.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה