אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות לטווח הארוך של אוסטאוטומיה לתיקון איחוי בלתי תקין של הרדיוס הדיסטאלי (מתוך ה- Journal of Hand Surgery)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מחקר שפורסם בגיליון יוני של הירחון Journal of Hand Surgery (European Volume) דן בהשלכות לטווח הארוך של אוסטאוטומיה לתיקון איחוי בלתי תקין של שבר ברדיוס הדיסטאלי.

אוסטאוטומיה לתיקון איחוי בלתי תקין של שבר ברדיוס הדיסטאלי מהווה טיפול בעל יעילות מוכחת, אולם בעוד שתוצאות לטווח הקצר והבינוני ידועות עפ”י הספרות, תוצאות לטווח הארוך אינן ברורות דיין.

במחקר הנוכחי בוצעה הערכה של 22 נבדקים שטופלו באמצעות אוסטאוטומיה לתיקון איחוי בלתי תקין של שבר ברדיוס הדיסטאלי.  משך המעקב ארך 6 עד 24 שנים, כאשר משך המעקב הממוצע עמד על 13 שנים.

כל הנבדקים מילאו שאלון DASH וכן ענו על מדדי modified Gartland and Werley ו Green and OBrien לאחר הפרוצדורות הניתוחיות.

הערכת מידת יישור פרק כף היד נעשתה באמצעות צילומי כף יד סטנדרטיים.

מתוצאות המחקר עולה כי תנועת כיפוף-יישור ממוצעת של פרק כף היד עמדה על 72.5% מזו שהודגמה ביד הנגדית.  חוזק האחיזה הממוצע עמד על 71%.

מדד DASH הממוצע עמד על 16 נקודות ניקוד המתאים למוגבלות קלה בעיני הנבדק.  התוצאות נחשבו כטובות הן במדד Gartland and Werley (ממוצע של 9 נקודות) והן במדד Green and OBrien (ממוצע של 67 נקודות).

יישור פרק כף היד נשמר לאורך הזמן, אולם 13 נבדקים הדגימו דלקת פרקים תסמינית בפרק כף היד במידה קלה עד בינונית.  תוצאה זו עשויה לשקף שימוש בהערכה קפדנית יותר או לחילופין התפתחות של דלקת פרקים פוסט-טראומטית.

Journal of Hand Surgery (European Volume)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה