אורתופדיה-פיזיותרפיה

Mycophenolate Mofetil עשוי למנוע מתן סטרואידים ב- Juvenile Dermatomyositis (מתוך ה- Arthritis Care and Research)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון Arthritis Care and Research ב- 2 ביוני, עולה כי בילדים עם juvenile dermatomyositis (JDM), mycophenolate mofetil (MMF) מפחית את פעילות המחלה ואת הצורך בשימוש בסטרואידים.

החוקרים מסבירים כי הפריחה האופיינית ב- JDM פעמים רבות אינה מגיבה לטיפול בסטרואידים המהווים את טיפול הבחירה, ומוסיפים כי דלקת עורית כרונית זו כרוכה לפרקים בהתפתחות משקעי סידן, המביאים לאובדן טווח פעולה וזיהומים, אשר עלולים להיות קטלניים.

לדברי החוקרים, על אף ש- JDM הינה מחלה נדירה, היא מהווה את המיופתיה הדלקתית השכיחה ביותר בילדים, כאשר היארעותה בארצות הברית עומדת על 3.2 מקרים למיליון ילדים לשנה.

במחקר הנוכחי בוצעה סקירה של 50 ילדים שטופלו ב- MMF במשך לפחות שנה, וכן בסטרואידים וב methotrexate.  גיל הנבדקים הממוצע עמד על 12.2 שנים, ותסמיניהם החלו בממוצע שלוש שנים וחצי קודם לכן.  האינדיקציה העיקרית להוספת MMF הייתה העדר תגובה לטיפולים קודמים.

מתוצאות הסקירה עולה כי לאחר 12 חודשים, נצפתה ירידה משמעותי במדד פעילות המחלה הממוצע בנבדקים (מ- 5.24 נקודות ל- 3.72 נקודות), וכך גם במדד השרירים (מ- 2.44 נקודות ל- 1.17).  בנוסף, מינון הפרדניזון הממוצע ירד משמעותית מ- 0.39 ל- 0.23 מ”ג/ק”ג/יום.

באופן כללי הנבדקים הראו סבילות טובה לתרופה, ללא תופעות לוואי קיצוניות.

ב- 26 ילדים, בוצע ניתוח של שיעור הזיהומים שאירעו בשנה שלפני התחלת הטיפול ובשנה שלאחר מכן.  על אף שלא הודגם הבדל התחלתי, שיעור הזיהומים ירד משמעותית בחודשים 7 עד 12 לאחר הטיפול.

החוקרים מסכמים כי מחקר זה מספק ראיה לכך ששימוש ב- MMF, גם בילדים צעירים, היה יעיל בטיפול בפריחת JDM, והביא, בנוסף, לירידה במינון הסטרואידים.

Arthritis Care Res 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה