אורתופדיה-פיזיותרפיה

כיצד עוצמת הכאב משפיעה על ריפוי הפצעים במטופלים לאחר ניתוח?

מחקרים בבני אדם ובחיות מעבדה הראו בעבר כי דחק (stress) מעכב ריפוי פצעים הנגרמים מ- punch biopsyסטנדרטית. ממחקר שנערך לאחרונה עולה, כי עובדה זו נכונה גם בקרב אוכלוסיית המנותחים.

מחקר פרוספקטיבי זה נמשך 5 שבועות, ונטלו בו חלק 17 נשים אשר עברו ניתוח מעקף קיבה אלקטיבי. מטרת המחקר הייתה לבדוק את הקשר שבין עוצמת הכאב לאחר הניתוח לריפוי הנלווה של פצע בגודל 2.0 מ”מ הנגרם מ- punch biopsyשגרתית.

המשתתפות במחקר הוערכו שבוע אחד לפני הניתוח, 3 שעות לפני הניתוח, 1 ו-3 ימים לאחר הניתוח, ואחת לשבוע במשך ארבעה שבועות לאחר הניתוח.

מתוצאות המחקר עולה, כי מטופלות אשר דירגו את עוצמת הכאב החריף לאחר הניתוח כגבוהה יותר, כפי שהתקבל בממוצע במהלך הימים הראשון והשני לאחר הניתוח, ודירגו את עוצמת הכאב המתמשך לאחר הניתוח כגבוהה יותר, כפי שהתקבל בממוצע במהלך 4 השבועות שלאחר הניתוח, סבלו מריפוי איטי יותר של פצע הניתוח, ובמידה משמעותית. 

בנוסף, הופעת תסמינים דכאוניים ביום הניתוח, נוכחות כאב מתמשך עוד לפני הניתוח, וסיבוכים רפואיים שנלוו לשחרור הראשוני מבית החולים לא נמצאו קשורים לריפוי הפצעים. תסמינים דכאוניים ביום הניתוח ונוכחות כאב מתמשך עוד לפני הניתוח כן ניבאו כאב מתמשך לאחר הניתוח.

מחקר זה מספק את העדות הראשונה לכך שלכאב תפקיד חשוב בריפוי פצעים לאחר הניתוח, משתנה מפתח בהתאוששות לאחר ניתוח.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה