אורתופדיה-פיזיותרפיה

חברת אבוט מודיעה כי היומירה אושרה באירופה כטיפול בדלקת פרקים ספחתית

חברת אבוט פירסמה הודעה, לפיה החברה קיבלה אישור מהועדה האירופאית, המתיר לה לשווק באירופה את התרופה היומירה (ADALIMUMAB ), כטיפול בדלקת פרקים ספחתית (PsA) וכטיפול כבר בשלב המוקדם של דלקת פרקים שגרונית (RA) קשה.

לפי ד”ר סטיינפלד מבלגיה, אישור התרופה בהתוויות אלה, יכול לאפשר טיפול יעיל להפרעות העור והמפרקים הקיימות ב- PA, בעיות בהן הטיפול עד כה היה מוגבל.

ההתוויה החדשה לגבי הטיפול בהיומירה ל- PsA, התבססה בין השאר על ממצאים מתוך מחקר ה- ADEPT. במחקר נראה כי קרוב ל- 60% מהמטופלים עם PsA, הגיבו לטיפול בהיומרה בשבוע 12 (לפי ACR 20), תגובה שנמשכה עד שבוע 24. לפי מדד PASI 90, 42% מהמטופלים בהיומירה השיגו תגובה אחרי 24 שבועות. בהשוואה לפלצבו נראה, כי למטופלים בהיומירה היו פחות שינויים בעצם ובמפרקים (לפי mTSS).

האישור שניתן ע”י הועדה האירופאית, ממקם את היומירה כקו-ראשון של טיפול ב- RA קשה ופעילה. ההתוויה החדשה התבססה על מחקר ה- PREMIER, מחקר שהראה כי טיפול משולב בהיומירה ובמתוטרקסט (ABITREXATE), מונע את ההתקדמות הרדיוגרפית (של הנזק במפרקים), במטופלים עם RA קשה שאובחנה לאחרונה.

לפי העולה מממצאי המחקר, אחרי 52 שבועות של טיפול בהיומירה ומתוטרקסט, 62% מהמטופלים הגיבו לטיפול לפי ACR 50, בהשוואה ל- 46% מהמטופלים במתוטרקסט בלבד. גם לפי mTSS, מטופלים שטופלו בשילוב של היומירה ומתוטרקסט, השיגו תוצאות טובות בהרבה מאשר מטופלים שטופלו במתוטרקסט בלבד.

נציגי החברה בארץ מציינים, כי היומירה עדיין לא אושרה בארץ בהתוויה של PsA.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה