אורתופדיה-פיזיותרפיה

נוגדנים מסוג antiagalactosyl IgG יכולים לסייע באבחון ובקביעת הפרוגנוזה של חולים הסובלים מ- Juvenile Idiopathic Arthritis

ממחקר חדש עולה שנוגדנים מסוג IgG כנגד agalactosyl רגישים יותר מאשר rheumatoid factors (RF) באבחון של מחלות אימונולוגיות כמו juvenile idiopathic arthritis (JIA) והופעה בגיל צעיר של תסמונת Sjögren.

החוקרים דיווחו שעלייה ברמות של agalactosyl IgG נמצאה כבר בעבר קשורה להתפתחות של rheumatoid arthritis (RA) ולהופעה של RF.

במחקר השתתפו 308 נבדקים (בין הגילאים חצי שנה ל-15.8 שנים) מתוכם 68 ילדים הסובלים מ-JIA, 15 הסובלים מהופעה בגיל צעיר של תסמונת סיוגרן ו-225 ילדים בריאים.

הריכוז הממוצע של antiagalactosyl IgG בדמם של הילדים הבריאים היה 2.41 ± 0.93 arbitrary unit (AU)/mL. כשהוגדר הגבול העליון של הרמה התקינה כ-4.3 AU/mL מצאו החוקרים ש-37% מהילדים שסבלו מ-JIA ו-93% מאלו שסבלו מתסמונת סיוגרן קיבלו תוצאה חיובית בבדיקה. השכיחות של RF בחולי JIA וסיוגרן לעומת זאת היתה 18% ו-53% בהתאמה. בנוסף, אף אחד מהחולים שקיבל תשובה שלילית ל- antiagalactosyl IgG לא היה חיובי ל-RF.

מתוך 19 החולים שהיו שליליים הן ל- antiagalactosyl IgG והן ל-RF 11 נכנסו לרמיסיה תוך 5 שנים. לעומת זאת אף לא אחד מ-8 החולים שנמצאו חיוביים בשתי הבדיקות, מחלתו לא נכנסה לרמיסה באותה תקופה.

החוקרים ציינו שדרוש מידע נוסף על מנת לקבוע את הספציפיות של בדיקת הנוגדנים מסוג antiagalactosyl IgG וכדי להעריך יותר במדויק את החשיבות האבחנתית והפרוגנוסטית של הבדיקה.

J Rheumatol 2004 Jun;31:6:1211-7

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה