אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות טובות להחלפה של מפרק הברך בטכניקה חודרנית פחות

לאחר שנתיים של מעקב, נראה כי חולים שעברו החלפה שלמה של מפרק הברך (total knee arthroplasty) עם חתכים קטנים יותר, השיגו תוצאות שוות או עדיפות במדדים של כאב, תפקוד ושיקום, מדווחים חוקרים בכנס השנתי ה- 71 של ה- American Academy of Orthopaedic Surgeons.

דר. פיטר מ. בונוטי הציג סקירה רטרוספקטיבית של 166 חולים שעברו 216 החלפות של מפרקי ברך תוך שימוש בשיטה זעיר חודרנית שהוא פיתח בשנת 1991. החולים עברו הרדמה אזורית, חתך של 6 עד 10 ס”מ, והחדרה של הרכיבים ללא אברסיה פטלרית. הטכניקה מביאה לפיצול מינימלי של השריר הארבע-ראשי, ולכן להחלמה מהירה יותר.

הקבוצה כללה 70 גברים ו- 96 נשים, בגיל ממוצע של 72 שנים. 25 החולים הראשונים, לגביהם זמן המעקב הוא הארוך ביותר, הוערכו כנגד קבוצת ביקורת מותאמת של חולים שעברו ניתוח שיגרתי, עם חתך של 10 עד 22 ס”מ, ודיסלוקציה של הפטלה.

25 החולים הראשונים שעברו את הניתוח החודרני פחות השיגו ציון ממוצע של 96 נקודות ב- Knee Society score, וציון תפקודי של 99, בהשוואה לציונים ממוצעים של 94 ו- 99בשני המדדים בהתאמה, בקבוצת הביקורת.

בסך הכל ב- 210 מתוך 216 הברכיים שעברו את הניתוח המינימלי ניתן ציון Knee Society score טוב עד מצוין. ב- 6 ברכיים נדרשה מניפולציה תחת הרדמה, וב- 5 מקרים נדרש ניתוח חוזר.

לניתוח יתרונות, אולם ישנו קושי טכני רב יותר בביצועו, עקב הגישה המצומצמת ובגלל הצורך להחדיר חלקים שתוכננו לחתכים גדולים יותר. מכשירים וחלקים קטנים יותר יסייעו בביצוע הניתוח, אולם אלו אינם צפויים להיות זמינים ב- 3 עד 5 שנים הקרובות, נאמר בכינוס.

AAOS 71st Annual Meeting: Paper No. 284. Presented March 14, 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה