BackLife – שאלות ותשובות

1. איך זה עובד ומהי השיטה?

BackLife -חידוש טכנולוגי ראשון מסוגו בעולם, לטיפול עצמי, בבעיות גב, הן כטיפול מונע והן בעת כאב ומהווה בשורה לסובלים מבעיות גב. המכשיר נרשם כפטנט בינלאומי, אושר לשיווק ע”י ה FDA והוצג לראשונה במסגרת כינוס האיגוד הישראלי לאורתופדיה. המכשיר פועל לפי עיקרון טיפולי מוכר – CPM – Continuous Passive Movement – תנועה אליפטית עדינה ומחזורית, המפחיתה את תחושת הרתיעה הטבעית שחשים מטופלים מפני תנועתיות באזור האגן כשהוא כואב. התנועתיות שמבצע המכשיר מפחיתה הרגשת עומס ולחץ, משקמת את יכולת התנועה, משפרת יציבה ובשימוש מתמיד מפחיתה את עוצמת הכאב

2. למי מתאים הטיפול בבקלייף ומתי?

בקלייף מתאים לכל מי שמבקש לשמור על בריאות הגב ומומלץ במיוחד למי שסובל מבעיות גב כרוניות. לסובלים הכרוניים, המודעים לאיתותים המקדימים את הכאב, מומלץ להשתמש בבקלייף “לפני שהכאב מתחיל”. כך למשל, להפסיק את הישיבה הממושכת, להשתמש בבקלייף במשך 12 דקות ולהגיע למצב המאפשר את המשך הישיבה או הפעילות בה עסקו. מומלץ לבצע את הטיפול במכשיר פעמיים ביום או יותר, בהתאם לחומרת המצב. במצב של התקף, ניתן להשתמש במכשיר יותר, במרווח של שעה בין טיפול לטיפול.

3. כיצד משתמשים בבקלייף?

המטופל שוכב על גבו, עם ברכיים כפופות על גבי המכשיר בתנוחה הקרויה Semi-Fowler Position. המכשיר מניע את חוליות הגב התחתון בתנועה מעגלית קצובה (תנועה הידועה בשם – Anterior-Posterior Pelvic Tilt). הנעה קדמית זו, Posterior Pelvic Tilt, מבצעת תנועה אליפטית הגורמת להשטחת הקשת המותנית, משחררת בעדינות את החוליות, ללא לחץ או עומס, מגדילה את קצב חילוף החומרים באזור, מגבירה את זרימת הדם ומאפשרת העברת חמצן וחומרי מזון, תוך סילוק מזורז של חומרי

הפסולת. תנועתיות זו, שתוארה לראשונה ע”י ד”ר מייטלנד, אבי הפיזיותרפיה המודרנית, מסייעת להשיב לחולה ולרקמותיו הפגועות את יכולת התנועה. במקביל, התנועתיות המונוטונית העדינה מרגיעה את חיישני הכאב בגוף ומאפשרת שחרור אנדורפינים המסייעים לרגיעה ולתחושת ההקלה.

4. האם בקלייף נבדק באופן מחקרי?

בשלוש השנים האחרונות ביצעה חברת Backlife מספר מחקרים ומעקבים אחרי כ330- חולים. כל המחקרים הוכיחו כי הטיפול במכשיר בטוח ויעיל. מניתוח ממצאי תגובותיהם של המטופלים עולה כי באמצעות המכשיר הושג שיפור במצבם בשיעורים של 50% – 80% מהמקרים. המכשיר, זוכה לתמיכתם של אורתופדים ומטפלים מקצועיים בכירים בארץ ובעולם, הן כטיפול עצמי והן כטיפול משלים, בבית, בעבודה, בקליניקה, למעשה בכל זמן ובכל מקום.

5. בקלייף, האומנם פריצת דרך?

בקלייף מהווה פריצת דרך בכל הקשור לטיפול עצמי, מיידי ויעיל בבעיות גב. זהו המכשיר הראשון העובד לפי עקרון המחקה את פעילות המטפלים המקצועיים. פיזיותרפיסטים רבים כבר משלבים את בקלייף במסגרת הטיפול הפיזיותרפי המקיף שהם מעניקים למטופליהם וממליצים עליו כעל טיפול משלים, בבית ובעבודה.

6. מה גודלו של בקלייף?

המכשיר קומפקטי וקטן ממדים – גובה: 46 ס”מ, רוחב: 40 ס”מ, משקל: 5.5 ק”ג, כושר העמסה: 125 ק”ג.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה