עיניים

שילוב Bevacizumab ו- Triamcinolone יעיל יותר בטיפול ב- DME עמידה

בחולים הסובלים מ- diabetic macular edema (DME) עמידה, הזרקת bevacizumab (Avastin) בשילוב עם triamcinolone (TA) לתוך הנוזל הזגוגי בעין עשויה להביא לשיפור משמעותי יותר בחדות הראייה, בהשוואה לשיפור המושג בטיפול ב- bevacizumabלבדו- כך עולה ממחקר חדש, שהוצג בכינוס המשולב של ה- Academy of Ophthalmology וה- Asia Pacific Academy of Ophthalmology.

על-פי תוצאות מחקר שעסק בטיפול המוקדם ברטינופתיה סוכרתית, טיפול הבחירה עבור DME הוא טיפול בלייזר. אולם, לייזר אינו יעיל בחלק מהחולים, ולכן תרופות כמו bevacizumab, המעכב יצירת כלי דם, ו-TA, שהוא קורטיקוסטרואיד, נמצאות כיום בשימוש off-label ע”י רופאי העיניים כטיפול תוך עיני ל-DME.

במטרה להשוות את השפעות הטיפול של bevacizumab בלבד לאלה של bevacizumab בשילוב עם TA, בדקו החוקרים את האנטומיה ואת השינוי בחדות הראייה בעקבות הטיפול, בחולים עם DME העמיד לטיפול לייזר.

בתחילתו, כלל המחקר 41 חולים, שחולקו באקראי לאחת מתוך שלוש קבוצות המחקר (bevacizumab בלבד, bevacizumab בשילוב עם TA, או קבוצת ביקורת). כל עין עברה 3 זריקות עוקבות, והתוצאות נמדדו כעבור 6 שבועות. 

תוצאות המחקר הראו, כי חדות הראייה בקבוצת הטיפול המשולב הייתה טובה יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת הטיפול ה- bevacizumab לבדו (0.004=P), כאשר לא נצפה הבדל משמעותי בשינוי בחדות הראייה בין טיפול ב- bevacizumab לבדו ובין קבוצת הביקורת.

בקרב קבוצות הטיפול, לא נדרש טיפול בשל לחץ תוך-עיני מוגבר. ביום הראשון לטיפול, נצפתה איריטיס קלה ב-42.9% מהחולים שטופלו ב- bevacizumab בלבד, וב-44.4% מהחולים שקיבלו את הטיפול המשולב.

לדברי החוקרים, מספר המשתתפים במחקר ממשיך לגדול. נכון ליום הכינוס, היו בידיהם נתונים אודות 100 עיניים, והנתונים אישרו את השערתם, כי הזרקתAvastin לבדו או בשילוב עם TA לתוך זגוגית העין מפחיתה ביעילות את עובי המקולה עקב DME עמידה. וכי השילוב של Avastin ו-TA מביא לשיפור ניכר יותר בחדות הראייה בהשוואה ל-Avastin לבדו. לדבריהם, המחקר ימשיך, במטרה לאסוף נתונים אודות הטיפול בטווח הארוך.

שאלה אחת נותרה פתוחה, לגבי מידת היעילות של TA לבדו, והאם ניתן לשפר אותה באמצעות הוספת Avastin.

לידיעה במדסקייפ  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה