עיניים

מהו הטיפול הראשוני בגלאוקומה פתוחת זווית אשר פחות פוגע באיכות החיים – טיפול תרופתי או ניתוחי ?

The Collaborative Initial Glaucoma Treatment Study
Interim Quality of Life Findings after Initial Medical or Surgical Treatment of Glaucoma
Nancy K. Janz, Patricia A. Wren, Paul R. Lichter, David C. Musch, Brenda W. Gillespie, Kenneth E. Guire, , Richard P. Mills, The CIGTS Study Group
Ophthalmology 2001;108:1954-1965

זהו המאמר השני שפורסם מה- Collaborative Initial Glaucoma Treatment Study CIGTS ונועד לדווח על תוצאות הביניים של מעקב אחר איכות החיים במשך חמש שנים של 607 חולים מ- 14 מרכזים רפואיים, לאחר התחלת טיפול בגלאוקומה בתרופות בלבד או בניתוח.

מהלך המחקר
לאחר התחלת הטיפול ומעקב ראשוני, נבדקו החולים כל חצי שנה. בנוסף בוצעו ראיונות טלפוניים לבדיקת איכות החיים כל חצי שנה. החולים בשתי הקבוצות טופלו באופן אגרסיבי במטרה להוריד את הלחץ התוך-עייני לרמה השווה או נמוכה מלחץ המטרה שנקבע עבור כל עין.
נבדקו כמובן גם שדות הראיה.
המאמר מתרכז בשינויים המתייחסים לסימפטומים המדווחים, ולשינויים בתפקוד ראייתי יום-יומי.

תוצאות
התברר שהחולים בשתי קבוצות הטיפול, עם הזמן המעיטו בדיווח על סימפטומים. החולים בקבוצת הניתוח דווחו על מעט יותר סימפטומים ובמיוחד סימפטומים ממוקמים לעין. היה מעט מאד הבדל בין הקבוצות לגבי התפקוד הראייתי, אם כי החולים שנותחו דיווחו על מעט יותר בעיות הנובעות מחדות הראיה.

לסיכום
ההשפעה על איכות החיים של שתי קבוצות החולים הייתה דומה. נמצאו מעט יותר סימפטומים ממוקמים לעין בקרב קבוצת המנותחים בהשוואה לקבוצה שלא נותחה. המחברים ממליצים להמשיך במעקב ובמחקר לפני שאפשר יהיה להסיק מסקנות לגבי השפעת סוג הטיפול על איכות החיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה