אונקולוגיה

הערכת שיעורי אספרגילוזיס פולשני בילדים עם לויקמיה (J Pediatr Infect Dis Soc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the Pediatric Infectious Diseases Society מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי אספרגילוזיס פולשני נעים סביב 3-5% בילדים עם לויקמיה חדה, עם שונות רבה בשיעורי הזיהום הפטרייתי בין מחקרים.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללה 24 מחקרים שנערכו בין תחילת שנת 2000 ועד סוף חודש יולי בשנת 2023 – 14 מהמחקרים דיווחו על נתונים אודות חולים עם לויקמיה מסוג ALL (או Acute Lymphoblastic Leukemia) ו-15 כללו נתונים אודות חולים עם לויקמיה מסוג AML (או Acute Myeloid Leukemia).

מחקרי ALL כללו 3,661 ילדים עם 86 מקרים של אספרגילוזיס פולשני ומחקרי AML כללו 1,728 ילדים עם 69 מקרים של הזיהום הפטרייתי הפולשני. שיעורי ההיארעות של אספרגילוזיס פולשני השתנו בין מחקרים ונעו בין 0% עד 17% במחקרי ALL ובין 0% עד 18% במחקרי AML.

החוקרים חישבו את שיעורי ההיארעות הכוללים של אספרגילוזיס פולשני שעמדו על 2.8% בחולים עם ALL ועל 4.9% בחולים עם AML. שיעורי ההיארעות של אספרגילוזיס פולשני היו מעט גבוהים יותר במחקרים עם סיכון נמוך להטיה (3.2% ו-5.2%, בהתאמה).

ב-12 המחקרים להערכת ילדים עם ALL, שיעורי התמותה עקב אספרגילוזיס פולשני עמדו על 12.4%, עם שיעורי תמותה גבוהים יותר בתשעת המחקרים עם סיכון נמוך להטיה (13.3%).  שיעורי התמותה היו מעט נמוכים יותר בילדים עם AML לפי נתונים מ-12 מחקרים (11%) וב-11 מחקרים עם סיכון נמוך להטיה (7.8%).

החוקרים כותבים כי למרות שהם ציפו לשונות בהיארעות ושיעורי התמותה של אספרגילוזיס פולשני בילדים עם לויקמיה חדה, היקף השונות בין המחקרים היה בולט במיוחד. ממצאי המחקר מדגישים את הצורך במעקב אחיד והתערבות מוקדמת בטיפול במקרים של אספרגילוזיס פולשני בילדים עם לויקמיה.

J Pediatr Infect Dis Soc, Sep 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה