אונקולוגיה

Osimertinib/savolitinib בסרטן ריאות מסוג NSCLC מראה תוצאות מבטיחות (WCLC)

ריאות
טיפול משולב ב-osimertinib ו-savolitinib עשוי להפוך לאפשרות טיפול חדשנית כקו ראשון עבור חולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC עם מוטציות ב-EGFR ושינויים ב-MET, כך פורסם בכנס העולמי לסרטן הריאות

טיפול משולב ב-osimertinib ו-savolitinib עשוי להפוך לאפשרות טיפול חדשנית כקו ראשון עבור חולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC עם מוטציות ב-EGFR ושינויים ב-MET. בהשוואה ל-osimertinib לבד, השילוב הראה שיפור משמעותי קלינית בשיעור התגובה האובייקטיבית, עם מגמה חיובית בהישרדות ללא התקדמות המחלה ופרופיל בטיחות נסבל.

ד”ר ג’ין-ג’י יאנג מסין הסבירה כי כ-30% מהחולים עם NSCLC עם מוטציות ב-EGFR אינם מגיבים היטב למעכבי EGFR-TKI. נתונים הצביעו על כך שהגברה של MET מתרחשת בעד 5% מהחולים, וביטוי יתר של MET מתרחש בעד 15% מהחולים.

המחקר כלל 44 חולים שלא טופלו בעבר, כאשר 23 קיבלו osimertinib לבד ו-21 קיבלו את השילוב. לאחר מעקב חציוני של 8.2 חודשים, שיעור התגובה האובייקטיבית היה 60.9% עם מונותרפיה לעומת 90.5% עם הטיפול המשולב. שיעור בקרת המחלה היה גם טוב יותר עם הטיפול המשולב (95.2% לעומת 87%).

רוב תופעות הלוואי הקשורות לטיפול היו בדרגה 1 או 2, ולא היו תופעות לוואי קטלניות. תופעות לוואי מדרגה 3 ומעלה היו נפוצות יותר עם הטיפול המשולב (57.1% לעומת 8.7%).

ד”ר פול פאיק מניו יורק ציין כי המחקר מוסיף לנתונים המרמזים כי ביטוי גבוה של MET עשוי להיות סמן פרוגנוסטי או מנבא גרוע, וכי התוצאות משתפרות עם עיכוב MET. עם זאת, הוא הזהיר כי נראה שיש “פשרות באיכות החיים ובתופעות הלוואי עם טיפול כפול ב-MET ו-EGFR TKI מלכתחילה.”

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה