אונקולוגיה

בדיקת צואה חדשה עשויה לשפר את הסקר לסרטן המעי הגס (Gastroenterology)

בדיקת מתילציה של סינדקן-2 מבוססת צואה עשויה לשפר את הגילוי של סרטן המעי הגס ושל ניאופלזיה מתקדמת של המעי הגס, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Gastroenterology

בדיקת מתילציה של סינדקן-2 (mSDC2) מבוססת צואה עשויה לשפר את הגילוי של סרטן המעי הגס וניאופלזיה מתקדמת של המעי הגס, כך על פי מחקר פרוספקטיבי בעולם האמיתי (real-world study) שפורסם ב-Gastroenterology. החוקרים מדווחים כי הבדיקה החדשה עשויה לשפר את היעילות וניצול המשאבים של תוכניות הסקר הקיימות.

המחקר השווה את הביצועים האבחוניים של בדיקת mSDC2 לעומת בדיקת דם סמוי בצואה וציוני APCS (Asia-Pacific Colorectal Screening). הניתוח כלל 10,360 משתתפים בגילאי 45-75 שעברו סקר בין 2020 ל-2022. משתתפים שנמצאו חיוביים ל-mSDC2 הראו שיעורי גילוי גבוהים משמעותית לכל התוצאות הנמדדות בהשוואה לאלו שנמצאו שליליים (P < 0.05 לכולם).

הבדיקה הפגינה יעילות כלכלית על ידי הפחתה משמעותית במספר הקולונוסקופיות הנדרשות לגילוי מקרה אחד של ניאופלזיה מתקדמת או סרטן המעי הגס. שילובים מקבילים של mSDC2 עם ציוני APCS או בדיקת דם סמוי בצואה שיפרו הן את הביצועים האבחוניים והן את היעילות הכלכלית.

החוקרים מסכמים: “היכולת האבחונית המצוינת של mSDC2 בנגעים טרום-ממאירים, סרטן המעי הגס בשלב מוקדם, וסרטן המעי הגס בגיל צעיר מצביעה על ערך מבטיח בגילוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס… בדיקת mSDC2 או שילוב מקביל של מספר שיטות סקר עשויים להיות מבטיחים לשיפור ביצועי הסקר לסרטן המעי הגס בעולם האמיתי ולהפחתת עומס הקולונוסקופיות בפרקטיקה הקהילתית.”

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה