אונקולוגיה

סוכרת מלווה בשיעורי הישרדות נמוכים יותר לאחר כריתת סרטן כליה (מתוך כנס ה- International Kidney Cancer Symposium)

בחולים עם סרטן כליה מסוג RCC (או Renal Cell Carcinoma), אבחנה ידועה של סוכרת משך ההישרדות הכוללת קצרה יותר, בהשוואה לחולים ללא סוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה- International Kidney Cancer Symposium: North America.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים בחנו את הקשר בין סוכרת ובין הישרדות בחולים לאחר כריתת כליה בשל RCC, אך התוצאות בנושא היו סותרות. כעת הם התבססו על נתונים ממאגר Danish Cancer Registry להערכת ההשפעה של סוכרת על ההישרדות הכוללת בחולים עם RCC לאחר כריתת כליה.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי, תצפיתי, כלל 6,198 חולים עם RCC שעברו כריתת כליה בין 2000 ועד 2018 בבתי חולים בדנמרק. הם סיווגו את החולים לשתי קבוצות על-פי נוכחות סוכרת (12.5%) או העדר סוכרת (87.5%) טרם ההתערבות הניתוחית.

מהנתונים עולה כי בחולים עם אבחנה של סוכרת לפני ההתערבות הניתוחית הסיכון לתמותה היה גבוה יותר משמעותית (יחס סיכון של 1.36, p<0.001).

מהנתונים עולה עוד כי מין זכר לווה בסיכון מוגבר לתמותה (יחס סיכון של 1.11, p=0.015). יתרה מזאת, שיעורי ההישרדות הכוללת היו גרועים יותר עם עליה בגיל החולים. בהשוואה לאלו מתחת לגיל 60 שנים, תועד סיכון מוגבר לתמותה באלו בגילאי 60-69 שנים (יחס סיכון של 1.44, p<0.001), בגילאי 70-80 שנים (יחס סיכון של 1.98, p<0.001) ומעל גיל 80 שנים (יחס סיכון של 2.86, p<0.001).

מניתוח הנתונים עלה קשר מובהק סטטיסטית בין הגידול, מעורבות קשריות לימפה וגרורות ובין שיעורי הישרדות גרועים יותר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את ההשפעה המשולבת והנפרדת של סוכרת וכריתת עליה על ההישרדות הכוללת ולבחון טכניקות ניתוחיות חליפיות ותוצאים נוספים לאופטימיזציה של הטיפול.

מתוך כנס ה- International Kidney Cancer Symposium: North America

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה