אונקולוגיה

טיפול חדשני בצמד נוגדן תרופתי עבור סרטן ריאות של תאים לא קטנים (Journal of Clinical Oncology)

מחקרים רבים שנערכו לאחרונה הראו כי טיפול חדשני באמצעות צמד נוגדן תרופתי עשוי להיות יעיל עבור מטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC)

מחקרים רבים שנערכו לאחרונה הראו כי טיפול חדשני באמצעות צמד נוגדן תרופתי עשוי להיות יעיל עבור מטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC). צמד נוגדן תרופתי (ADC – Antibody-drug conjugates) הינו טיפול חדשני עבור סרטנים רבים, עם למעלה מ-100 מחקרים קליניים שעדיין נמצאים בעיצומם. הטיפול מורכב מנוגדן ממוקד לגידול הסרטני, תרופה ציטוטוקסית וחלבון המקשר ביניהם. בשנת 2022, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הטיפול באמצעות Trastuzumab DXd עבור מטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC) אשר חיובי למוטציית HER2. בוועידה השנתית העולמית לסרטן ריאות, החוקרים תיארו כמה מההתפתחויות האחרונות שעוסקות בטיפול באמצעות ADC כנגד אנטיגן HER3, אנטיגן TROP-2, וחלבון B7-H3. בהתאם לכך, ד”ר הלנה לינרדו, מנהלת המחלקה האונקולוגית והמרכז למחקרים קליניים בבית החולים מטרופוליטן, אתונה הדגישה את הצורך בפרמקוגנטיקה ואמרה כי “ADCs מקבלים מעמד חדש המתפתח במהירות רבה”.

אחד המחקרים פורסם ב-Journal of Clinical Oncology ובחן את הטיפול באמצעות Patritumab deruxtecan עבור מטופלים עם סרטן מסוג NSCLC אשר חיובי למוטציית EGFR, המופיעה ב-14%-38% ממקרי ה-NSCLC. המחקר כלל 225 מטופלים שטופלו בעבר ב-EGFR-TKI (EGFR tyrosine kinase inhibitors) ובכימותרפיה מבוססת פלטינום. המחקר הראה כי הטיפול החדשני הביא לשיעור תגובה כללי מאושר של 29.8% (95% CI 23.9%-36.2%). כמו כן, השרידות החציונית ללא התקדמות הייתה 5.5 חודשים (95% CI 5.1-5.9), והשרידות החציונית הכוללת הייתה 11.9 חודשים (95% CI 11.2-13.1).

מחקר אחר בחן את הטיפול באמצעות Sacituzumab govitecan המכוון ל- TROP-2(Trophoblast cell-surface antigen 2) שכבר קיבל את אישור ה-FDA לטיפול בסרטן שד גרורתי שלילי לשלושת הסמנים ובסרטן גרורתי של שלפוחית השתן. המחקר בחן את הטיפול כקו ראשון במטופלים עם NSCLC גרורתי. תוצאות המחקר הראו כי שיעור התגובה הכולל (ORR – Overall Response Rate) היה 56% (95% CI 42%-69%). כמו כן, בקרב מטופלים עם NSCLC מתקדם עם ביטוי גבוה של PD-L1 בתאי הגידול (TPI – Tumor proportion score ≥50%), ה-ORR היה 69% (95% CI 49%-85%) ו-44% (95% CI 26%-62%) בקרב מטופלים עם TPS<50%.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה