מה בין איכות התזונה ובין הסיכון לסרטן שד? (BMC Womens Health)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Women’s Health עולה כי הקפדה על דפוסי תזונה בריאים עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן שד בנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאיכות התזונה השפעה חשובה על הסיכון להתפתחות סרטן שד, אך דרושים מחקרים נוספים במטרה לבחון את הנושא. לאור זאת, במחקר הנוכחי הם בחנו אם לאיכות הרגלי התזונה, כפי שנקבע לפי מדד Diet Quality Index-International (או DQI-I) השפעה על הסיכון להתפתחות סרטן שד.

מחקר מקרה-ביקורת כלל 134 נשים עם אבחנה לאחרונה של סרטן שד (קבוצת מקרים) ו-267 נשים ללא סרטן שד (קבוצת ביקורות). החוקרים התבססו על נתונים פרטניים משאלוני תזונה לחישוב מדד DQI-I ולקבוע את איכות דפוסי התזונה של הנשים שנכללו במחקר. ניתוח סטטיסטי ב-משתני שימש להערכת הקשר בין מדדי DQI-I ובין הסיכון לסרטן שד.

החוקרים מדווחים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר מובהק סטטיסטית בין איכות התזונה ובין הסיכון לסרטן שד, כאשר במודל מתוקן במלואו תועד בקרב נשים בשלישון העליון של מדדי DQI-I סיכון נמוך ב-70% להתפתחות סרטן שד (יחס סיכויים של 0.30, רווח בר-סמך 95% של 0.15-0.56).

מניתוח לפי תתי-קבוצות המבוסס על מצב מנופאוזה עלה סיכון מופחת משמעותית לסרטן שד בנשים לפני-מנופאוזה (יחס סיכויים של 0.27, רווח בר-סמך 95% של 0.10-0.70) ובנשים לאחר-מנופאוזה (יחס סיכויים של 0.35, רווח בר-סמך 95% של 0.13-0.92). 

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על חשיבות דפוסי תזונה נכונה, העשויה להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן שד.

BMC Womens Health, Sep 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה